Při tragické havárii tehdy zemřeli dva lidé. Devětadvacetiletý pilot Tomáš Hlavička a jeho pětapadesátiletý otec Vladimír, majitel letecké firmy Jihlavan airplanes. Oba pocházeli z Chotěboře na Havlíčkobrodsku.

Podle závěrečné zprávy, kterou má Deník k dispozici, bylo příčinou nehody nezvládnutí pilotáže. Letedlo typu KP 2-Sova Rapid 200 se dostalo ve výšce 200 až 300 metrů do levotočivé vývrtky a pilot situaci nedokázal zvládnout.

„S vysokou mírou pravděpodobnosti se na nehodě spolupodílela velmi malá zkušenost pilota a nepříznivá povětrnostní situace,“ řekl předseda vyšetřovací komise ÚZPLN Jiří Kadet.
Tomáš Hlavička ukončil základní výcvik pilota dva měsíce před nehodou. Tehdy měl nalétáno 30 hodin a dvacet minut. Celkový nálet se nepodařilo expertům zjistit.

„V České republice není daná povinnost, aby si pilot vedl zápisník. Proto nelze jednoznačně říci, zda mohl letět s další osobou na palubě nebo ne,“ upozornil Kadet.
Proto, aby bylo možné vzít s sebou do kabiny dalšího pasažera, musí mít pilot nalétáno minimálně 50 hodin na ultralehkém letadle a z toho pět hodin na použitém typu stroje.

Hlavička mladší s otcem na palubě vzlétl z letiště Jihlava -Henčov vpodvečer kolem 18. hodiny. Podle jednoho ze svědků se mělo jednat o let ke zjištění příčiny netěsnosti a klepání překrytu kabiny. Otec s ním původně pravděpodobně letět neměl. Do kabiny sedl až poté, co měl svědek půlhodinové zpoždění. Letadlo bylo připravené pro zahraničního klienta. Na jeho trupu ani křídle nebyla poznávací značka.

Letadlo, které bylo po pádu na zem zcela zničeno, se zřítilo krátce po startu na 115. kilometru dálnice D1. Oba členové posádky zemřeli velmi krátce po nárazu letounu do země.