VYBRAT REGION
Zavřít mapu

KOMENTÁŘ: Zážitková masáž by možná na Bártu platila

Jihovýchodní obchvat Havlíčkova Brodu se v nadcházejících čtrnácti letech s největší pravděpodobností stavět nebude.

2.2.2011
SDÍLEJ:

Ministr dopravy Vít BártaFoto: Deník/Dlouhý Hynek

Takový je čerstvý rezultát Bártova Ministerstva dopravy a jeho superstrategické koncepce, kterou, jako pověstného Krakena, vypustilo do světa. I když se to v ekonomické mizérii dneška dalo tak trochu čekat, přece jen tato zpráva spoustu lidí nepříjemně zaskočila. Především pak ty, kteří se této problematice z postu svých profesí, odborností a politických funkcí po dlouhé měsíce, ne–li roky věnovali.

Přesto si myslím, že poslední jiskřička naděje pro Havlíčkobrodské přece jen nezhasla. A tu jiskřičku vidím třeba i v Bártově naprosté nevypočitatelnosti, jíž se už několikrát od doby svého příchodu na Ministerstvo dopravy prezentoval. Vzpomeňme třeba na silnější záblesk občanské neposlušnosti na severu Moravy. Bárta tehdy řekl tamnímu mamutímu silničnímu dílu své kategorické ne, lidi se nedali a ozvali, Bárta za nimi přijel, všechno viděl, pohovořil s nimi, odjel a nakonec své kategorické ne zase s lehkostí sobě vlastní jednoduše odvolal. A stejně tak dopadl, pokud se nemýlím, i jeho originální nápad s čínskými firmami, které měly naše silniční stavitelství zachránit a spasit.

Ministr Bárta by měl na jaře Havlíčkův Brod navštívit. A ministr Bárta by měl v Havlíčkově Brodě dostat pořádnou informační a také zážitkovou masáž. Chvíli by ho měli představitelé města i kraje povodit po Masarykově ulici, která je prokazatelně nejfrekventovanější komunikací Vysočiny, pod nos by mu měli strčit seznam všech smrtelných nehod, které se na této čtyřproudovce v uplynulých letech staly, a ve finále by ho měli postavit před samotné občany v nějakém velkém sále.

Zastupitelé Havlíčkova Brodu a s nimi i jejich kolegové ze zastupitelstva krajského dobře vědí, že ne všechna ministerská rozhodnutí jsou ryze pragmatická. Hlavní roli v nich hraje politika. Tlačit z Vysočiny na centrály, poslance nebo senátory ODS a TOP 09 by asi šlo. Stejně tak na hlavouny z ČSSD a KSČM. S véčkaři to je ale tady – tedy v Havlíčkově Brodě nebo Jihlavě – složitější. Přímo na špičky VV to asi nepůjde, oklika přes všechny Němcové, Pitharty, Strnady, Zvěřinové, Fischerové a Antoníny, kteří mají k Vysočině vztah, bude zřejmě schůdnější. Lidová moudrost praví, že nic se nejí tak horké, jak se uvaří. Německá ekonomika roste, dá se očekávat, že poroste i ekonomika česká. Může se tedy stát, že z roku 2025 se stane třeba rok i 2015. Havlíčkovu Brodu bych to přál.

Autor: Jaromír Kulhánek

2.2.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

bourání mostu u Koberovic
11

Most nad dálnicí u Koberovic zmizel přes noc

Krpálek vybojoval ve Varšavě bronz

Krpálek vybojoval ve Varšavě bronz

V celostátním výzkumu skončila Jihlava třetí

Vysočina – Spokojenost zavládla na Vysočině po vyhlášení celostátních výsledků srovnávacího výzkumu Město pro byznys. Výsledky totiž naprosto identicky kopírovaly týden staré výsledky krajského kola.

V Třešti připravili festival pro děti

Třešť – V třešťském kulturním domě se chystají na pátý ročník přátelského setkání amatérských souborů loutkového divadla z Vysočiny s názvem Kašpárkova rolnička 2017. Ta se uskuteční od neděle 23. dubna do pátku 28. dubna. Jedná se tedy o šest hracích dnů pro celkem šest souborů s různými typy loutek a hraní.

Malování kraslic? To je nekonečná práce

Jihlava - Aktivní a kreativní důchodkyně Jiřina Boková Z Jeseníku nad Odrou objíždí jarmarky po celé republice. Čtrnáctým rokem je v důchodu a od té doby věnuje veškerý svůj čas koníčkům. Na Bílou sobotu přijela v červenobílém kroji na radnici do Jihlavy, kde se konal velikonoční jarmark.

AUTOMIX.CZ

Jak se nespálit při koupi ojetiny II.: Jsme u auta. Na co si dát pozor?

V minulém dílu článku o nákupu ojetiny jsme si probrali, čím se řídit při počátečním výběru auta a jak se připravit na jeho nákup. Nyní se dostáváme do bodu, kdy jsme u vybraného vozu. Na co si dát pozor? A co všechno byste měli zkontrolovat?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies