VYBRAT REGION
Zavřít mapu

KOMENTÁŘ: Zážitková masáž by možná na Bártu platila

Jihovýchodní obchvat Havlíčkova Brodu se v nadcházejících čtrnácti letech s největší pravděpodobností stavět nebude.

2.2.2011
SDÍLEJ:

Ministr dopravy Vít BártaFoto: Deník/Dlouhý Hynek

Takový je čerstvý rezultát Bártova Ministerstva dopravy a jeho superstrategické koncepce, kterou, jako pověstného Krakena, vypustilo do světa. I když se to v ekonomické mizérii dneška dalo tak trochu čekat, přece jen tato zpráva spoustu lidí nepříjemně zaskočila. Především pak ty, kteří se této problematice z postu svých profesí, odborností a politických funkcí po dlouhé měsíce, ne–li roky věnovali.

Přesto si myslím, že poslední jiskřička naděje pro Havlíčkobrodské přece jen nezhasla. A tu jiskřičku vidím třeba i v Bártově naprosté nevypočitatelnosti, jíž se už několikrát od doby svého příchodu na Ministerstvo dopravy prezentoval. Vzpomeňme třeba na silnější záblesk občanské neposlušnosti na severu Moravy. Bárta tehdy řekl tamnímu mamutímu silničnímu dílu své kategorické ne, lidi se nedali a ozvali, Bárta za nimi přijel, všechno viděl, pohovořil s nimi, odjel a nakonec své kategorické ne zase s lehkostí sobě vlastní jednoduše odvolal. A stejně tak dopadl, pokud se nemýlím, i jeho originální nápad s čínskými firmami, které měly naše silniční stavitelství zachránit a spasit.

Ministr Bárta by měl na jaře Havlíčkův Brod navštívit. A ministr Bárta by měl v Havlíčkově Brodě dostat pořádnou informační a také zážitkovou masáž. Chvíli by ho měli představitelé města i kraje povodit po Masarykově ulici, která je prokazatelně nejfrekventovanější komunikací Vysočiny, pod nos by mu měli strčit seznam všech smrtelných nehod, které se na této čtyřproudovce v uplynulých letech staly, a ve finále by ho měli postavit před samotné občany v nějakém velkém sále.

Zastupitelé Havlíčkova Brodu a s nimi i jejich kolegové ze zastupitelstva krajského dobře vědí, že ne všechna ministerská rozhodnutí jsou ryze pragmatická. Hlavní roli v nich hraje politika. Tlačit z Vysočiny na centrály, poslance nebo senátory ODS a TOP 09 by asi šlo. Stejně tak na hlavouny z ČSSD a KSČM. S véčkaři to je ale tady – tedy v Havlíčkově Brodě nebo Jihlavě – složitější. Přímo na špičky VV to asi nepůjde, oklika přes všechny Němcové, Pitharty, Strnady, Zvěřinové, Fischerové a Antoníny, kteří mají k Vysočině vztah, bude zřejmě schůdnější. Lidová moudrost praví, že nic se nejí tak horké, jak se uvaří. Německá ekonomika roste, dá se očekávat, že poroste i ekonomika česká. Může se tedy stát, že z roku 2025 se stane třeba rok i 2015. Havlíčkovu Brodu bych to přál.

Autor: Jaromír Kulhánek

2.2.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Student jihlavské automobilní školy se podívá do výrobního závodu Scania ve Švédsku.

Studenti z Vysočiny v soutěžích letos bodovali

Bývalý státní zástupce Arif Salichov vydal svou druhou knihu fejetonů.

Salichov vydává Druhou porci jihlavských fejetonů

Naboural plot a plynový rozvaděč. Řídil totiž opilý

Kněžice – Opilý řidič na cestě mezi Kněžicemi a Opatovem nezvládl levotočivou zatáčku a skončil v plotu jednoho z domů. Dopravní nehodu způsobil v neděli 21. května před čtvrtou hodinou ráno.

AUTOMIX.CZ

Škoda zvažuje sporťák inspirovaný legendárním "erkem". Jak by mohl vypadat?

Česká automobilka Škoda v minulých letech získala pověst výrobce především praktických vozů, které nabízejí řadu chytrých nápadů. V poslední době se ale značka snaží také působit emotivně. I proto zvažuje sportovní auto, které bude inspirované legendárním kupé 110 R ze 70. let.

Rozhodovaly poslední minuty!

Vysočina – Ve fotbalových I. B třídách si bodově polepšil jen Kostelec. Beranov i Kněžice vyšly naprázdno.

Derby nabídlo šest gólů a výhru Dobronína

Vysočina – O víkendu se hrály na „átřídních" hřištích zápasy 22. kola, takže vytíženo bylo všech sedm týmů z Jihlavska. Ne každému se ale dařilo!

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies