„Čtyřiaosmdesátiletý řidič osobního automobilu v prostoru křižovatky nerespektoval příslušné dopravní značení a vjel do ní v době, kdy po hlavní silnici ve směru od Jihlavy na Znojmo přijíždělo nákladní vozidlo. Došlo ke střetu obou vozidel. Nákladní automobil Tatra s přívěsem po nárazu vyjel vlevo, kde mimo komunikaci havaroval na levý bok," sdělila policejní mluvčí Dana Čírtková.

Na takzvané „kasárenské" křižovatce to byla letos už třetí dopravní nehoda. Při ní se lehce zranil čtyřiaosmdesátiletý řidič osobního auta. Nebezpečné místo si ale tento rok vzalo i jeden lidský život. V dubnu zde nehodu nepřežil pětapadesátiletý řidič kamionu. „Sedmapadesátiletý řidič nákladního vozidla s návěsem jel ve směru od Třebíče na Telč. Tento řidič nerespektoval dopravní značení v daném místě a vjel do křižovatky v momentě, kdy po hlavní silnici ve směru od Jihlavy na Znojmo projížděl pětapadesátiletý řidič nákladního vozidla s návěsem," stálo tehdy v policejní zprávě.

Na křižovatce se spojují dvě státní silnice první třídy. Nebezpečná situace je zde vyřešena pouze stopkou, která zničehonic nařizuje rychle jedoucím řidičům zastavit. Značka „Stůj, dej přednost v jízdě!" stojí na silnici vedoucí z Třebíče do Telče.

Další nejnebezpečnější křižovatkou na Jihlavsku byla ta u Tří věžiček. Zde situaci vyřešily semafory.

U Markvartic už bylo pár základních bezpečnostních opatření umístěno. „Vznikla tam například retroreflexní značení nebo povrchová úprava vozovky," sdělil Radovan Myslík, vedoucí oddělení vnitřní komunikace Ředitelství silnic a dálnic ČR a dále sdělil, že jsou na tomto místě naplánovány další úpravy. „Mezi nová navrhovaná řešení patří například osazení úsekového měření rychlosti, další zvýraznění značek nebo pomocí oddělovacích prvků zakázat předjíždění," pokračuje Myslík.

V úvahu údajně připadá také vybudování kruhového objezdu. Toto řešení ale může razantně změnit tamní prostředí. Například by se musely zbourat kasárny, které v místě stojí. „Tato úprava musí ještě projít přes různé projektové stupně," sdělil Myslík.

ANETA HRDLIČKOVÁ