VYBERTE SI REGION

Martin Prokop nástrahy ostrovního počasí zvládl

JIHLAVA - Posádka týmu Jipocar Racing Martin Prokop - Jan Tománek (Mitsubishi Lancer Evo IX) má za sebou poslední světový start v letošním roce. V britské Wales Rallye GB obsadila dvacátou příčku absolutně a zároveň solidní šesté místo v hodnocení skupiny N.

4.12.2007
SDÍLEJ:

Tak těžké povětrnostní podmínky, jako byly ve Walesu, Martin Prokop snad ještě nezažil. S navigátorem Janem Tománkem se s nimi však poprali se ctí a výsledkem bylo velmi solidní šesté místo ve třídě N.Foto: Zdeněk Sluka

Martin Prokop se na sklonku roku po dlouhé době vrátil za volant produkčního Mitsubishi Lancer Evo IX. Stalo se tak v rámci jeho oblíbené soutěže ostrovní Wales Rally GB.

Jihlavský pilot začal opatrněji, s odjetými kilometry však dokázal stále více zrychlovat a vše vyvrcholilo senzačním druhým časem na předposledním testu, kde ho porazil pouze Fin Juho Hänninen.

 

Smolný pátý test

V cíli mohl jen litovat ztráty z prvního dne, kterou nabral hlavně v páté rychlostní zkoušce.

„Po celý den nás pronásledovaly nehorázné podmínky. První dva testy nás potrápila hustá mlha. Místy se jelo pouze na dvojku, jen aby člověk vůbec trefil trať,“ říká Prokop.

Vyjádřil se i k osudné páté erzetě: „Podmínky byly brutální. Nic podobného jsem nikdy nezažil. Místy jsem si říkal, že dokonce vzdám. Ale počasí tak potrápilo všechny. Podmínky se měnily každou sekundou. Nebylo to o závodění, spíše o přežití. Měl jsem třeba napsanou rovinu pět set metrů, ale musel jsem jet neskutečně pomalu, neboť jsem viděl těsně před kapotu.“

Trochu naopak vydělal v šestém testu. „Dvouminutová ztráta z RZ5 však určitě mrzí, mohli jsme se pohybovat někde kolem Bettegy. A to bych byl nadmíru spokojen,“ povzdechl si Prokop po prvním dnu.

 

Sázka na techniku

S celkovou šestou příčkou je však nadmíru spokojený. „Postupně jsme se zlepšovali, což bylo patrné na časech. Bylo cítit, že mi chybí zkušenosti s lancerem v rychlých úsecích. Myslím si, že v technických partiích jsem se soupeři držel krok, ale na rychlém jsem ztrácel. Určitě si potřebuji na auto více zvyknout, je hodně odlišné od C2 díky své hmotnosti a rozměrům. Navíc vyšším rychlostem musíme přizpůsobit i rozpis.“

Radost udělala českému jezdci hlavně předposlední erzeta, která hodně naznačila jeho možnosti.

„Zjistil jsem, že se můžu měřit i se soupeři ve skupině PCWRCt. Start byl v tomto směru hodně poučný, ukázalo se, jakým směrem se dále ubírat. Škoda jen defektu deset kilometrů před cílem poslední zkoušky, která byla určitě dobře rozjetá. Naštěstí nás to nestálo žádnou příčku v hodnocení skupiny,“ uzavřel Prokop hodnocení velšského startu.

Cíl spatřil i druhý vůz připravovaný týmem Jipocar Racing. Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem brali v rámci PCWRC bod za osmé místo.
Posledním startem letošní dlouhé sezony Martina Prokopa bude Pražský rallyesprint (8. prosince), kde osedlá osvědčený speciál Citroën C2 S1600.

4.12.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Štefan Hoffinger

Muž podle žalobce dlouhodobě zneužívaldva chlapce

Ilustrační foto.

Úder kovovým boxerem poranil muže na hlavě

Stát pátrá po majitelích čtyř tisíc domů. Když se nepřihlásí, přijdou o ně

O vydání nemovitostí po sedlácích, emigrantech či obětech války žádají tisíce Čechů ročně. Uspějí jen stovky z nich.

Nádraží v Kostelci bude mít nové toalety

Jihlavsko – Nový nátěr dřevěného přístřešku i lepší vybavení veřejných toalet. To získalo koncem minulého roku hlavní vlakové nádraží v Jihlavě, které v červenci loňského roku odkoupila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) stejně jako další nádražní budovy v republice.

Střídání stráží. Běžeckou reprezentaci povede do konce sezony Koukal

Nové Město na Moravě – Prohlubující se výkonnostní krize české běžecké reprezentace vyvolala změny. Po republikovém šampionátu eviduje nového kouče.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies