„Pořadatelé ji umístili na dostihovou dráhu do Osla. Je velmi krátká, měří necelé dva ostré kilometry. Potom následuje přejezd do Hamaru, kde je centrum celé soutěže,“ nechal se slyšet před závodem Martin Prokop.

Posádka jihlavského týmu Jipocar Racing se do Norska vrací po dvou letech, ale trať absolvuje v ostrém tempu poprvé. „Při světové premiéře v okolí Hamaru jsme totiž pouze trénovali. Ono to ale nevadí, trať je stejně skoro z poloviny nová,“ vysvětluje šestadvacetiletý jihlavský pilot.

Český tým přesto neponechal v přípravě nic náhodě. V rychlém sledu absolvoval jeden test v Česku a v pondělí přímo v dějišti soutěže. Martin Prokop najezdil celkem 200 ostrých kilometrů.

Zvyknout si na podmínky

„Doma nás sice čekala trať na rozbředlém sněhu a odpoledne spíše šotolina, přesto jsme si odzkoušeli všechny potřebné věci a chování auta se výrazně zlepšilo. Tady v Norsku jsem se soustředil více na sebe, abych si co nejvíce zvyknul na panující podmínky a jak se říká, správně se do toho dostal,“ prozradil.

Pořadatelé Norské rallye se snaží, příznivce chtějí nalákat na olympijský odkaz. „Servisní prostory jsou v hale Viking Ship, kde se konaly olympijské soutěže v rychlobruslení,“ potvrzuje Prokop a dodává: „Jeden ze sobotních testů nás potom zavede do Lillehammeru do okolí skokanských můstků.“

Gró pátečních rychlostních zkoušek se odehraje v lesním prostředí v okolí města Kongsvinger (jihovýchodně od Hamaru), nedělní defilé zajistí atraktivní úseky v pohoří Hedmark. „Tam nás čekají vysoké sněhové bariéry,“ dobře ví Prokop.

Předpokládaný cíl je krátce po patnácté hodině, v servisním centru Viking Ship. „Doufáme, že navážeme na dobrý vstup do sezony. V juniorech jsme skončili v Irsku druzí, podobný přísun bodů by byl příjemný,“ uzavírá Prokop, který v dopoledním shakedawnu nestačil jen na domácího Mikkelsena a Švédy Flodina a Sandella.