Jihlavský jezdec Martin Prokop dokázal i podruhé v přímé konfrontaci pokořit nejvážnější konkurenty a na Sardinii opanoval juniorskou klasifikaci.

Posádka Czech National Teamu začala od začátku naplňovat předpoklady a hned po druhém testu se ujala vedení v klasifikaci juniorů. Hladkou výhru však překazila stávkující technika. Problémy s elektrikou znamenaly 1,5 minutovou penalizaci.

„Přestal dobíjet alternátor a nás čekal ještě šedesátikilometrový přejezd do servisu. Něco podobného jsem nezažil. Dělali jsme maximum možného, abychom vůbec nějak dojeli, z čehož vyplynul i ten pozdní příjezd do časové kontroly a výrazná časová ztráta. Tím se také rozplynul náš dosavadní náskok, který byl pro mě do značné míry překvapením. S Kosciuszkem jsme vždy jezdili vyrovnaně, v sekundách, tady jsme byli o třídu před ním,“ uvedl Martin Prokop.

Jihlavský jezdec na Poláka stále najížděl sekundy, náskok však likvidovaly penalizace kvůli problémům s dobíjením. Před poslední etapou, která obsahovala pět rychlostních zkoušek, ztráceli Prokop s Tománkem na vedoucího Kosciuszka 16,6 sekundy. „Čekalo nás ještě devadesát kilometrů, takže jsem si věřil, že je reálné zvítězit. Ani v jediný moment jsme nepodlehli situaci, nevzdali to, bojovali jsme až do konce. Prostě jsme šli za naším cílem, čímž bylo vítězství,“ uzavřel Martin Prokop.

Rallye d´Italia Sardegna - JWRC (17 RZ): 1. Prokop (Citroën C2 S1600) 4:23:40,6, 2. Kosciuszko (Suzuki Swift S1600) -13,2, 3. Burkart (Suzuki Swift S1600) -8:14,8, 4. Bonato (Suzuki Swift S1600) -11:04,5, 5. Bettega (Renault Clio R3) -11:59,5, 6. Weijs (Citroën C2 S1600) -13:33,5. Stav JWRC po Italské rally (5/8): 1. Kosciuszko 36 bodů (4 starty), 2. Burkart 30 (4), 3. Prokop 28 (3), 4. Bettega 14 (3).