VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prokop doplatil v Řecku na opatrnost

Loutraki/Jihlava - V úvodní sekci jsme vezli dvě náhradní rezervy a množství náhradních dílů. Auto bylo o sto padesát kilo těžší, přiznává.

16.6.2009
SDÍLEJ:

Svou náročností vzbuzuje Rallye Akropolis mezi jezdci obavy. Právě na opatrnost doplatil jihlavský jezdec Martin Prokop. Ve snaze být připravený na všechno tým Jipocar Racing vůz přetížil.Foto: Jipocar Racing/ Petr Ságner

Páté místo a čtyři body do pořadí světového šampionátu produkčních vozů. To je rezultát pro Martina Prokopa po Rallye Akropolis. Z prvenství se radoval Řek Athanassoulas, druhý Nasser Al Attiyah si upevnil vedoucí příčku průběžné klasifikace.

V Řecku posádka Jipocaru Racing doplatila na chyby v taktice. Do náročné soutěže vstoupila až příliš opatrně.

„Proti soupeřům jsme vezli v úvodní sekci závodu v autě dvě rezervy a množství náhradních dílů, které by mohla v případě problémů použít v přechodném servisu po třetím testu. Náš lancer byl díky tomu o sto padesát kilogramů těžší, a jak se brzy ukázalo, proti konkurenci výrazně ztrácel,“ kroutí hlavou Prokop.

„Rozhodli jsme se špatně a prostě jsme za to pykali. Od začátku jsme ztratili kontakt se špičkou. A jelikož ta jela hodně vyrovnaně, ani dva třetí časy nás nevrátily do bližšího kontaktu s nimi. Jak se postupem času ukázalo, ztráta z úvodu byla moc citelná a nemohli jsme se k nim přiblížit,“ komentoval průběh závodu Martin Prokop.

„Před startem jsem věřil, že mohu bojovat o špičku, ale tentokrát se nedařilo. Nedostal jsem se optimálně do závodu. Prostě to nebylo ono. Nevím, jak to popsat. Nemohl jsem přijít na chuť tratím, nějak mi chybělo to ideální svezení. Sardinie byla určitě mnohem těžší než Akropolis, ale člověk měl neustálý pocit závodění. To mi na Akropolis chybělo,“ zklamaně uzavírá Prokop.

Nejbližší program týmu obstarají dva juniorské starty v Polsku a ve Finsku.

Rallye Akropolis - PCWRC: 1. Athanassoulas - Zakheos (Řecko - Škoda S2000) 4:22:30,1, 2. Al Attiyah - Bernacchini (Katar/Itálie - Subaru Impreza) -22,3, 3. Araujo - Ramalho (Portugalsko - Mitsubishi Evo IX) -2:16,9, 4. Arai - Macneall (Japonsko/Austrálie - Subaru Impreza) -3:14,9, 5. Prokop - Tománek (Česko - Mitsubishi Lancer Evo IX) -5:28,8, 6. Sousa - Carvalho (Portugalsko - Abarth S2000) -9:19,5.

PCWRC 2009: 1. Al-Attiyah 39, 2. Araujo 35, 3. Sandell 28, 4. Brynildsen 22, 5. Prokop 18, 6. Arai 16, 7. Athanassoulas 10, 8. Neiksans 10, 9. Flodin a Ligato 8.

Autor: Pavel Mikeš

16.6.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Polské letouny Su-22M3 přiletěly 23. srpna na letiště v Náměšti nad Oslavou. V ČR se zapojí do mezinárodního leteckého cvičení Ample Strike 2017.
17

Od středy začíná vojenské cvičení. Piloti budou létat od rána do noci

Na fotografii je obviněný Ukrajinec z pondělní vraždy na ubytovně v Humpolci. Okresní soud právě rozhoduje, zda ho pošle do vazby.

Vražda v Humpolci: Obviněný Ukrajinec skončil ve vazbě

Na Vysočině v noci padaly teplotní rekordy

Vysočina - Na dvou stanicích v noci na středu padly teplotní rekordy. V Košeticích na Pelhřimovsku naměřili 5,1 stupně Celsia, tím byla o dvě desetiny překonána dosavadní rekordní hodnota 5,3 stupně z roku 1999. V Sedlci na Třebíčsku teploměr ukázal hodnotu 6,5 stupně. Dosavadní nejnižší teplota z roku 1999 byla 7,3 stupně.

V jihlavské zoologické zahradě odchovali leguána

Jihlava – Po necelých dvou letech se podařilo chovatelům z jihlavské zoo rozmnožit a úspěšně odchovat dvě mláďata velice vzácného ještěra leguána fidžijského. A podle zbarvení mláďat těsně po vyklubání se z vajíček je zřejmé, že jde o samce a samici.

Studenti se budou trénovat v první pomoci

Vysočina – Poskytnout základní laickou první pomoc, komunikace s operátorem záchranné služby. Studenti středních škol a učilišť na Vysočině se opět budou učit zachraňovat život v rámci hodin školní výuky.

Vyboural se na cyklostezce

Luka nad Jihlavou – Mladý cyklista se dostatečně nevěnoval řízení svého jízdního kola a vyboural se na cyklostezce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení