Prokop založil základ úspěchu hned v úvodu. Do čela klasifikace produkčních vozů se dostal už po čtvrté rychlostní zkoušce. Vzápětí sice trochu ztratil, ale hned v úvodním testu druhé etapy se do vedení vrátil.

Štěstí ve smůle

„Trefili jsme v zatáčce skálu. Naštěstí to šlo na lyžinu, takže se autu nic zásadního nestalo, pouze se zmáčkla hadice od intercooleru, což mělo vliv na výkon motoru. Na dalších dvou zkouškách jsme ztratili nějakých dvacet sekund, ale v podstatě to bylo za celý závod jediný závažnější problém,“ objasnil Martin Prokop.

Druhý den vydělal Jipocar Racing na drobné přeháňce, uklouzaná trať mu svědčila. Naopak se s ní nedokázali moc srovnat domácí jezdci.
Jihlavský jezdec se dostal zpět do čela na začátku druhé etapy, když mu mírně nahrála. „Ve skutečnosti jsem nečekal, že budu hned bojovat o špičku. Přece jen jsme v poslední době skákali z auta do auta, ale jak se ukázalo, to nakonec mluvilo pro nás. Byli jsme rozjetí, věřili jsme si. To bylo na zdejší trati potřeba. Prostě jsme neřešili rozpis, věřil jsem, že to tak je správně, a díky tomu nasazení přišly kvalitní časy. V tomto směru to bylo hodně podobné s Finskem. Navíc nám paradoxně nahrál déšť, domácí trošku tápali, jak se k trati postavit, a my jsme si najeli drobný náskok,“ popisuje klíčové okamžiky Prokop.

Šance na stříbro

„Celkově byla trať hodně zrádná, místy to neskutečně klouzalo, ale na druhou stranu závod byl hodně pěkný, v nádherné krajině. Určitě výtečné svezení,“ dodal český jezdec.

I přes maximální bodový zisk z Austrálie je produkční šampionát zřejmě rozhodnut. Změnu by mohlo přinést jen odvolání Al Attiyaha, které se bude řešit začátkem října. V případě jeho zamítnutí bude letošním šampionem Portugalec Armindo Araujo. „Start Arauja v barvách jiného soutěžícího nebyl zcela ideální a úplně nezapadá do atmosféry produkčního šampionátu. Ale ukazuje se, že s nástupem mladých jezdců a nových týmů se seriál přitvrzuje a každý do toho jde na maximum. Proto nás opět může mrzet Argentina, jinak bychom byli nadále ve hře o mistrovský titul. Nyní můžeme pomýšlet jen na boj o druhou nebo třetí příčku při Britské rallye,“ uzavřel Martin Prokop.

Dalším startem Martina Prokopa bude Katalánská rallye s citroënem, kde si v juniorské kategorii již s předstihem zajistil mistrovský titul. Produkční sezonu uzavře ve Walesu za volantem mitsubishi.

AUSTRALSKÁ RALLYE

PCWRC: 1. Prokop – Tománek (Česko, Mitsubishi Lancer) 3:08:51,2, 2. Mason – Mason (Nový Zéland, Subaru Impreza) -42,2, 3. Crocker – Atkinson (Austrálie, Subaru Impreza) -1:35,3, 4. Araujo – Ramalho (Portugalsko, Mitsubishi Lancer) -4:08,1, 5. Taylor – Searle (Nový Zéland – Mitsubishi) -5:39,1, 6. Linari – Salvucci (Itálie, Subaru Impreza) -30:01,6
Průběžné pořadí (po 7 z 8 závodů): 1. Araujo (Portugalsko) 42 bodů, 2. Al Attiyah (Katar) 31, 3. Prokop (Česko) 29, 4. Sandell (Švédsko) 28, 5. Brynildsen (Norsko) 22, 6. Arai (Japonsko) 17.