VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prokop mění po Finsku strategii

Jyväskylä, Jihlava–Mezery v soutěžníchřádech umožní jihlavskému jezdci vyměnit s marockým týmem rallye v Británii za Japonsko.

4.8.2010
SDÍLEJ:

Rychlé vložky a skvělá atmosféra podél tratí. To jsou důvody, proč si Martin Prokop zamiloval Finskou rallye. Letos však poznal, že konkurence je tam daleko větší než kdekoli jinde.Foto: Zdeněk Sluka

Třetí místo po Finské rallye. Jihlavský jezdec Martin Prokop zatím hodnotí své účinkování ve světovém seriálu kategorie S 2000 pozitivně. „Ale chtěl bych jezdit ještě výš, minimálně prohnat vedoucího Španěla Ponse,“ tvrdí sedmadvacetiletý pilot.

To by však musel ve zbývajících třech závodech zabrat. Těmi jsou už na konci srpna Německá rallye a dále závody v Japonsku a Francii.

Z Finska si odvážíte dvanáct bodů za čtvrté místo. Díky nim jste si polepšil na třetí příčku, nečekal jste ale od svého oblíbeného závodu přece jen trochu více?

Celkově zatím hodnotím naše vystoupení v seriálu dobře, bodů máme dost. Ve Finsku jsem byl zvyklý jet minimálně na pódium (v posledních dvou letech mezi juniory Prokop vyhrál – pozn. autora), takže s bramborou je celkem spokojenost. Co se týče výkonu, tak to jsou trochu rozpaky. Po první třetině trati jsme zjistili, že na bednu nepojedeme, a to se špatně závodí. Potom udělal Ketomaa chybu a rázem byla ode mě díra na obě strany, na třetího Sandella i pátého Kosciuszka. To je z hlediska motivace a zábavy to nejhorší, co se může stát.

Připadá vám, že závodit ve Skandinávii proti domácím jezdcům je pro vás stále hodně těžký úkol?

Já jsem si po dvou vítězstvích ve Finsku i letos věřil, jenže jsem si nedokázal představit, jak silně obsazený a těžký závod to bude. Sešlo se tu hodně skandinávských jezdců, a přestože tratě znám už za ta léta velmi dobře, tak nebylo v mých silách s nimi bojovat o ty nejvyšší pozice.

Myslíte si, že to je hlavní důvod, proč Španěl Pons vynechal tenhle závod?

Zřejmě ano. Celkově musím přiznat, že jeho strategie, kterou si pro letošní rok zvolil, je lepší než ta moje. Proto udělám jednu základní změnu. Díky mezeře v pravidlech si s jedním marockým týmem vyměníme závod. Místo v Anglii pojedu v Japonsku. Pro Evropany je to daleko a nebývá tam tak velká konkurence. I takové jsou zbraně.

Ve Finsku v kategorii S 2000 dominovaly fabie. Je to náhoda, nebo signál, že v něčem Ford Fiesta zaostává?

S autem jsem spokojený, je nejlepší, jaké jsem kdy měl. Bohužel se nemůžeme trefit do nastavení na můj jízdní styl. Pořád to doháníme až v průběhu závodu. Právě fiesty dovolují celou řadu nastavení, tohle musíme vypilovat. Až se nám to povede, tak se ukáže, že je o kus dál než třeba mitsubishi a citroën, které jsem měl před tím. Ono v této kategorii není na výběr, buď můžete jezdit s fiestou, nebo fabií. Jiná varianta není.

Na Ponse nyní ztrácíte dvacet šest bodů. Myslíte, že ho ještě můžete minimálně aspoň potrápit?

Je to v podstatě můj jediný cíl. Kdybych tuhle vizi neměl, tak už ani nemusím jezdit. Musím ho dostat pod tlak, aby taky udělal nějakou chybu, a ve zbývajících třech závodech urvat, co se dá.

Teď přijdou na řadu asfalty, cítíte na nich proti němu převahu?

Na nich musím být nekompromisní. Pokud mě na nich Pons porazí, tak je tu neřešitelný problém.

Čím si vysvětlujete, že jezdí tak dobře? Před sezonou se o něm moc nemluvilo, že by měl jet o celkové vítězství ve světovém šampionátu…?

To je pravda, moc se o něm nemluvilo. On byl vždycky druhým třetím jezdcem v továrním týmu. Je ale vidět, že nabral strašně moc zkušeností. Nikdo si nedokázal představit, jaká to je extratřída.

Koho z dalších soupeřů se ještě musíte ve zbytku sezony obávat?

Kromě Ponse ještě bude hodně silný Jari Ketomaa, hlavně v Japonsku a Anglii. Seveřanů se, s výjimkou Anderssona, který umí i na asfaltu, nikoho nebojím. Ani Sandella, ani Poláka Kosciuszka, kteří jsou za mnou.

Blíží se Německá rallye. Co to pro vás znamená z hlediska nejbližšího programu?

Teď hlavně testování a spousta práce, protože auto na asfaltu ještě není tak silné, jak je potřeba.

Kde budete testovat?

V Německu ne, protože už začne třítýdenní testovací zákaz před závodem. Vydáme se do Hustopečí. V místním okolí se dají nasimulovat zhruba dvě třetiny tratě. Akorát ne ta část, která vede vojenským prostorem. Tam je totiž specifický povrch, který snad nikde jinde není. Takže teď budeme tři dny jezdit jako o život.

Německo pro vás není moc oblíbený závod, ale paradoxně se vám tam hodně daří…

Tak to si pamatujete správně. Ten závod moc rád nemám, ale umím ho jet. V Německu jsou totiž profilem podobné tratě, na nichž jsme zvyklí jezdit v Čechách. Nebojím se toho, ale lehký zvod to nebude. Je tam hodně nerovností, a jak jsem už řekl, i specifický povrch. Nemůžeme říct, že tam přijedeme, vyhrajeme a zase odjedeme.

Autor: Pavel Mikeš

4.8.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Muzikant zavraždil matku a bratra. Už ví, kdy bude mít soud

Studánka, ilustrační foto.

Boj mezi studánkami trval až do půlnoci, rozdíl byl jen 25 hlasů

Výbuch v Manchesteru je nešťastná událost, řekla britská velvyslankyně

Žďár nad Sázavou – Britská velvyslankyně v České republice Jan Thompson zavítala na Vysočinu.

Táta je na nerváky zvyklý z byznysu, směje se kapitán Vysočiny Lukáš Vaculík

Jihlava – Na šestou sezonu v nejvyšší soutěži v řadě, a sedmou v historii klubu, se mohou začít chystat jihlavští fotbalisté.

Řidič narazil do patníků, odmítl dechovou zkoušku

Dobronín – Policisté z Jihlavy museli v neděli 21. května vyšetřovat nehodu, která se ve večerních hodinách stala v Dobroníně.

Vysočina mohla být ve třídění nejlepší, chybělo jí deset deka

Vysočina – V třídění odpadu za loňský rok je Vysočina druhá nejlepší z celé republiky. Na prvním místě se umístil Královehradecký kraj.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies