Plno změn. Také v nadcházející sezoně bude jihlavský automobilový jezdec Martin Prokop prohánět svoji fiestu po okruzích mistrovství světa kategorie WRC. Přesto je pro něj rok 2015 v mnohém přelomový. A jak sám jezdec připouští, možná i poslední.

Loňský ročník světového seriálu byl pro Prokopa v lecčems poučný. Dosáhl v něm hezkých výsledků, ale prožil také trápení a intenzivní přemýšlení nad svým dalším osudem. „Nedařilo se nám tolik, jak bych si před sezonou představoval," připustil na čtvrteční tiskové konferenci Martin Prokop.

Ve hře tak bylo i ukončení jeho působení v seriálu MS. „Ve Finsku jsme měli nehodu, následně v Německu jsme díky tomu nemohli chytit správný rytmus," ohlíží se za uplynulým rokem český závodník. „Ve Francii jsme pak jeli naprosto nadoraz, ale naše riskantní jízda stačila jen na desáté místo."

Černé myšlenky vyhnal Prokop z hlavy až po intenzivní konzultaci a rozebrání situace se zkušeným Jarkem Janišem. „Sedli jsme spolu v Německu na okruhu do auta, najezdili na tři sta kilometrů a hledali způsob, jak z krize ven."

To se nakonec opravdu povedlo. „V posledních závodech ve Španělsku i Anglii jsem odjel nejlepší závody a dosáhl na nejlepší umístění," těšilo Prokopa.

Nový vůz

Přesto jihlavský jezdec přemýšlel i nad jinými variantami své další kariéry. „Vážně jsem uvažoval i o přechodu do nižší kategorie. Tam jsem vyhrával, a to chce každý. Ale cesta zpět z královské kategorie je vlastně začátkem konce," uvědomil si Prokop.

A tak se rozhodl i letos pokračovat v elitní kategorii. Do sezony vstoupí se svojí fiestou, ale už v květnu se dočká velké změny. „Dostanu od Fordu tovární vůz," prozradil natěšený Prokop. „Takový u nás měl jenom Roman Kresta. To nové auto je o dvě homologace dopředu," těší se na výrazný posun vpřed Prokop.

Kromě lepšího vozu čeká v letošním seriálu, který startuje za čtrnáct dní populární Rallye Monte Carlo, i přestup k jiným pneumatikám. „Jako polotovární tým nemám podepsanou smlouvu s Michelinem, ale nově s Pirelli. Pro ně jsme momentálně v rallye týmem č. 1, a dostaneme maximální možnou podporu. S novými gumami jsem spokojen, drží lépe, než ty předešlé," pochvaluje si Prokop.

Před sezonou je tak Martin Prokop hodně optimistický. A dává si ty nejvyšší cíle. „Ze dvou největších výsledků českého rallyeového sportu je jeden můj," připomíná Prokop čtvrté místo v závodě MS. „To bych chtěl letos ještě vylepšit," usmívá se potutelně pilot Jipocar National Teamu.

Druhým velkým výsledkem je celkové osmé místo v mistrovství světa, na které zatím dosáhl Roman Kresta. „Tak na to bych chtěl také zaútočit," plánuje Prokop, který si uvědomuje, že má jednu z posledních šancí ještě vylepšit svá maxima: „Vím, že moc sezon už před sebou nemám. I proto se na letošní sezonu a nový vůz tolik těším."

Původní rozhovor s Martinem Prokopem přineseme v sobotním vydání Jihlavského deníku.