VYBERTE SI REGION

Prokop pokračuje ve spanilé jízdě

Lutraki, Jihlava – S jídlem roste chuť aneb jako by se jihlavský pilot Martin Prokop nechtěl probudit z krásného snu. Zatím bodoval ve všech závodech seriálu mistrovství světa, ve kterých nastoupil, a zvláště poslední tři z nich mu vyšly na výbornou.

29.5.2012
SDÍLEJ:

Kameny a prach. To byli největší soupeři závodníků v náročné Akropolis rallye. Řada z nich doplatila na svou odvahu na záludném terénu. Opatrnější Martin Prokop tak slavil úspěch.Foto: CFNT

Páté místo v Portugalsku, čtvrté v Argentině (tím tak vyrovnal české maximum), páté místo v Řecku. Cesta za úspěchem byla podepřena velmi dobrou taktikou, založenou na trpělivosti a vyhodnocení situace v dané chvíli. A jak se Prokop uvedl právě na Akropolis rallye?

PRVNÍ ETAPA

Do závodu vstoupili jihlavský pilot Martin Prokop a telčský navigátor čtvrtečním osmým místem. V pokračující první etapě se snažili Ford Fiesta RS WRC šetřit, což na delší dobu znamenalo pád na deváté místo. Jenže potom měli problémy Estonec Tänak (poškodil zavěšení zadního kola), potom opustil trať na několik minut Nor Östberg a Belgičan Neuvill doplatil na poškozenou poloosu. Český tým byl rázem šestý.

„Protože zdejší tratě celkem dobře znám, bylo naším cílem pro první etapu předvádět spíše bezpečnou než bezhlavě dravou jízdu a pokud možno pošetřit auto na sobotu, kterou zde všichni považují za nejtěžší den celé rallye. Erzety jsou hodně rozbité samozřejmě všude a auto dostalo pořádně zabrat, ale sobota bude prostě nejvíc. Proto jsme nejeli bezhlavě, ale spíše se snažili kontrolovat naši pozici a neprovést něco s autem. Měl jsem nějaký problém s řazením, ale naštěstí nás to nestálo moc času.

DRUHÁ ETAPA

Prach, velké nebezpečné kameny, to byla velká úskalí sobotní druhé etapy. Prostě závodníci a jejich vozy se museli popasovat na tratích s jedněmi z nejextrémnějších podmínek v seriálu mistrovství světa. Češi udrželi výborným taktickým výkonem šestou příčku. Sice se před ně dostal Nor Östberg, ale vydělali na odstoupení Rusa Novikova, jenž odstoupil kvůli potížím s vodní pumpou.

„Na trati byly obrovské kameny, často to bylo na hranici sjízdnosti, takže jsme po domluvě s manažerem týmu zvolili na některých úsecích taktiku „přežití" a dokončení etapy s provozuschopným vozem. Vše samozřejmě s vědomím dvou rychlých posádek jen několik vteřin za námi. Ke všemu se na odpolední sekci přidal velice silný déšť, což podmínky učinilo ještě těžšími. Všichni jezdci z předních pozic, včetně nás, zvolili na odpoledne zcela nevhodné tvrdé pneumatiky, čímž bylo vše ještě ztíženo. Prostě jsme pluli po erzetách od strany ke straně…," ušklíbne si při vzpomínce Prokop.

TŘETÍ ETAPA

Pilot Czech Frod National Teamu Martin Prokop navázal v Řecku na šňůru kvalitních výsledků z předchozích čtyř závodů MS, na kterých startoval, když spolu s navigátorem Zdeňkem Hrůzou dokončili tuto náročnou šotolinovou soutěž na pátém místě. Po senzačním čtvrtém místě z Rallye Argentina se jim dostalo dalšího přídělu hodnotných bodů do celkové klasifikace MS, kde figurují na sedmé pozici. Tak zněla fleš zpráva krátce po skončení závodu.

„Naším plánem bylo jet na jistotu, protože bezhlavý hon za do té doby pátým Madsem Östbergem by mohl skončit havárií v poslední den rallye a byli bychom úplně bez bodů. Podle mě si snad někteří jezdci řekli ráno něco ve stylu „hurá, přežili jsme sobotu, teď jsme nesmrtelní a letíme". Nasser (All- Attyiah) se pustil za Mikkelsenem a Petter (Solberg – pozn. autora) za Loëbem a byly z toho dvě havárky. Díky tomu bylo vymalováno a čelo to jen dováželo do cíle," popisuje průběh nedělní etapy Martin Prokop.

Před Prokopem je nyní dvouměsíční pauza, dalšího závodu se zúčastní na konci července ve Finsku.

Autor: Pavel Mikeš

29.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Který letos bude nejhezčí. Postavit sněhuláka je zábava pro děti v každém věku. Sněhu je dost, stačí jen vyrazit.

Žáci se baví stavěním sněhuláků, a zároveň se tím učí pomáhat

Ilustrační foto.

Provoz zablokovala nehoda deseti vozidel

Elektronická evidence: Zatím větší poprask než dopady

Vysočina - Některé venkovské hostince jsou zavřené, jiné se změnily v kluby. Restaurace zvedly ceny jídel i nápojů. I takové jsou leckde v zemi důsledky povinnosti elektronické evidence tržeb. Nová povinnost platí pro hostinské, restauratéry a hoteliéry od začátku prosince. Přímo na Vysočině však její důsledky tak jednoznačné nejsou.

Jak být v práci 40 hodin týdně a nezbláznit se

Pracujete často deset hodin denně a přesto stále nestíháte? Pak si potřebujete lépe naplánovat pracovní den a využívat čas efektivněji. Za 40 hodin týdně byste měli pohodlně zvládnout náplň práce, pokud ji děláte správně. Jak na to, radí experti na efektivitu práce.

Dukla zdolala Motor i počtvrté, oslabená Třebíč na Jestřáby nestačila

Jihlava, Třebíč – Po jednačtyřicátém kole WSM ligy se Dukla posunula po dalším skalpu Motoru na druhé místo tabulky. Horáckou Slavii trápí rozsáhlá marodka a proti Prostějovu nedokázala vstřelit ani branku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies