„Mám z toho velkou radost, ale dobře víme, že nás před Sardinií čeká hodně práce," uvedl krátce po závodě.

Posádka Jipocar Czech National Teamu Martin Prokop s Janem Tománkem se po pátečním programu pohybovala jen těsně za hranicí top ten na jedenáctém místě celkové klasifikace. Sobotní etapa obnášela 165 kilometrů rychlostních zkoušek a nedělní porce sedmašedesáti kilometrů zahrnovala i dva průjezdy legendární rychlostní zkouškou Fafe, proslulou pro svůj obří skok a desetitisíce diváků podél trati.

„Po pátečním odpadnutí Henninga Solberga jsme bohužel ztratili možnost nějakého reálného soupeření s výkonnostně podobným závodníkem z kategorie WRC, takže nebylo moc co vymýšlet a jeli jsme si svoje tempo odpovídající drsnému stavu tratí. Zkoušeli jsme měnit nastavení auta, protože jsme se hodně prali s přilnavostí pneumatik, ale nepodařilo se nám najít ideální recept, jak na to," posteskl si Prokop.

Již v sobotní etapě se však česká posádka Fordu Fiesta RS WRC posunula na osmé místo celkového pořadí, které jí náleželo i v cíli, a tak si Prokop s Tománkem k šesti bodům za sedmé místo z Mexika připsali další čtyři portugalské. „Byla to sice zábavná a na oko možná líbivá jízda plná smyků a hrabání, ale toho prohrabaného času jsme na trati nechali opravdu hodně. Bylo vidět, jak jsou kluci z továrních týmů nadržení na první evropský závod na šotolině, a jejich tempo bylo neskutečné, často za hranou, což dokazovaly třeba i páteční havárie," popsal závod jihlavský jezdec.

Ten se už zdaleka nevěnuje jen nejpopulárnějšímu seriálu v rallye, kombinuje ho s dalšími aktivitami. „Já jsem se rallye v podstatě od Mexika nevěnoval, nesledoval ani pasivně průběh Argentinské rallye a veškeré nasazení upřel k okruhům. Nakonec jsem za osmé místo rád, neublížili jsme autu a můžeme se těšit na další soutěž na Sardinii. Je dobře, že se jede již za tři týdny. Budeme tam mít další test, a tak se zase snad dostanu do dobrého tempa, které potěší i mnohé české fanoušky, kteří na Sardinii tradičně cestují," doufá Prokop.