Westernové městečko Šiklův mlýn působí v oblasti cestovního ruchu již dvacet let. I v roce 2009, který byl mnohými podnikateli v oblasti cestovního ruchu označován za rok ekonomické recese, si mezi lidmi zachovalo svoji oblibu i návštěvnost.

A co tedy dělá ze Šiklandu turisticky oblíbené místo na Vysočině? Podle Libora Šikla, majitele zmiňovaného přírodního zábavního areálu, je tím know-how nápad, osobní nasazení, kvalitní služby či prostředí.

„Za naším úspěchem stojí mimo jiné rovněž kreativita, co se nabídky nejrůznějšího vyžití a akcí týká,“ myslí si Libor Šikl s tím, že spokojený zákazník je tím nejlepším marketingovým manažerem. „Když jednoduše někde dostanete dobrý produkt, máte důvod si zážitek zopakovat,“ uvažuje dále Šikl.

Plný servis

Nemalou zásluhu na prosperitě zařízení však má i kongresová turistika, na kterou se podnikatel zaměřil po skončení letní sezony roku 2000.

Díky výstavbě hotelového komplexu tak může společnostem, firmám či skupinám nabídnout i celoroční služby. Za deset let konání této aktivity připravili nespočet rautů, programů, ohňostrojů i soutěží; nejmenší akce byla pro osm lidí, největší pro 17 tisíc účastníků.

„Každá takováto akce je pro nás inspirující, každá je originální,“ říká majitel a zároveň dodává, že kromě plného servisu a stylového prostředí jde v tomto případě hlavně o výhodu výhradního pronájmu celého areálu. Ten má v současné době přes osmdesát hektarů a příchozí zde najdou mnohem více než jen westernové městečko - počínaje adrenalinovou zábavou v military & off-road zóně přes půjčovnu dobových kostýmů, zoo se zvířaty typickými pro Divoký západ, přírodní, ekologicky čištěné koupaliště až po letiště Zvole Western, které umožnilo zatraktivnit program turistické sezony sletem UL letadel.

Aby se mohl Western-Šiklův mlýn i nadále úspěšně rozvíjet, podpořila plánované záměry vedení Evropská unie.

„Získali jsme šedesátiprocentní dotaci na dílo za celkem sedmačtyřicet milionů korun,“ uvedl marketingový ředitel podniku Jan Novák. Za získané peníze postavili nejen vstupní bránu s centrální multifunkční budovou kempu, infocentrum či obchodním zázemím, ale došlo i na dokončení úprav původní sýpky v Dolní Rožínce na strašidelný zámek DraXmoor, muzeum legend z Vysočiny nebo nové venkovní osvětlení využívané při nočních show.

Safari vláček nebo labyrint

Do skupiny projektů, za nimiž stojí Libor Šikl, patří také Muzeum veteránů Dolní Rožínka nebo Westernové městečko Šiklův mlýn v Liptovském Mikuláši. Zábavní zařízení na Slovensku funguje od roku 2005 a ročně jej navštíví kolem 200 tisíc lidí. „V tomto případě se nejedná o westernové městečko, tak jak si ho lidé představují, je zaměřeno více na byznys. Jde totiž o symbiózu našeho westernu s tamním aquaparkem Tatralandia,“ podotkl majitel Šiklandu.

Vzhledem k tomu, že řadu let razí heslo - každý rok něco nového, atraktivního, a hlavně unikátního, rozhodl se v trendu pokračovat i v letošní sezoně. Ta vypukne 26. června. Novinkou je safari vláček, jenž pojme 75 cestujících, projíždějící areálem westerného městečka nebo zrcadlový labyrint.