„Tím, že se zvedá výroba, tak už první mikulášské figurky vyrábíme v létě. V letních měsících bylo volněji, a tak nyní lépe dokážeme uspokojit poptávku po vánočním zboží," přiblížil strategii čokoládovny marketingový ředitel Michal Ščepka.

Dárkové zboží v podobě čokoládových dobrot v tomto období frčí. „Máme plechovky s vánočními motivy a i na standardní výrobky dáváme vánoční mašle," upřesnil Ščepka. Na stromeček si ovšem čokolády z Vyskytné lidé nedají. „Kolekce neděláme, nejsme na to technologicky vybaveni, protože je potřeba hodně forem a speciální stroj. Strojovou výrobu ale neděláme," podotkl marketingový ředitel s tím, že si chtějí zachovat originalitu ve výrobě.

V supermarketech proto výrobky z Vyskytné lidé nenajdou. „Máme i s naší distribuční sítí nepsanou dohodu, že do supermarketů dodávat nebudeme. Oslovujeme tak obchody s květinami, vinárny a menší prodejny s dárkovým zbožím," nastínil Ščepka.

V tomto období se čokoládovně hodně ozývají také firmy, které chtějí na Vánoce svým obchodním partnerům udělat radost dárkem.

Čokoládovna v tomto období také zaměstnává mnohem více cukrářů. Stálých zaměstnanců je deset, před Vánoci jich je až patnáct. „Při výkyvech v sezoně děláme na dvě směny. Naše technologie jsou na to připravené, takže to není problém," doplnil Ščepka. „To co se v létě vyrobí na sklad, je pak během čtrnáctidenního průvanu rychle pryč. To jsme pod tlakem, a je to blázinec," směje se Ščepka.

Receptura, která je ryze česká, za dobu existence čokoládovny lidi láká. Šikovné cukrářky dokážou z čokolády vymodelovat velkou knihu s nápisem o rozměrech metr krát půl metru, která uvnitř skrývá poklady v podobě bonbonu. „Letos jsme dělali například i dort ve tvaru Eiffelovky na svatbu, kdy si česká dívka brala Francouze," vzpomněl si na kuriozitu Ščepka.

Čokoládovna se kromě českého trhu zaměřuje i na zahraničí. Pravidelně dodává na Slovensko a do Maďarska, nárazově pak do Rakouska. „Teď se snažíme prorazit v Rusku, tak uvidíme," dokončil povídání marketingový ředitel.