VYBERTE SI REGION

Parkování na Karlově náměstí se nelíbí řidičům ani chodcům

Třebíč - Z parkování na Karlově náměstí v Třebíči jsou dlouhodobě rozladěni jak řidiči, tak chodci. Radnice chce situaci řešit, až bude hotova nová studie budoucího vzhledu náměstí.

4.10.2012 1
SDÍLEJ:

Místní lidé i radnice se shodují, že husté dopravy na náměstí se zcela zbavit nelze. Najít místo k parkování v srdci města bývá i přesto, že je parkování zpoplatněno, nemalá potíž. Foto: Deník/ Eva Bártíková

„Podle mě je tu málo míst k parkování, chtělo by to nějaký parkovací dům," míní Dobromír Kopeček z Jaroměřic nad Rokytnou, který na náměstí zaparkoval.

„Když jedu přes náměstí, mívám oči až na silnici, aby mi nějaký chodec neskočil pod auto. Toho se opravdu bojím. Už mnohokrát mě mrazilo, když jsem spatřil, jak nepozorný chodec, aniž se rozhlédl, vyběhl do silnice spoza parkujících aut na dolní straně," netajil své zkušenosti Jiří Kadlec z Velkého Meziříčí.

Ze situace na náměstí nejsou nadšeni ani chodci. „Připadám si tady na náměstí coby chodec jako naprostý outsider. Neustále uskakuji někde před auty ať už na silnici, nebo na parkovišti. Systém dopravy by tu měli řešit jinak. Ale jak, to už je otázka pro radní," přidala svůj názor Miroslava Mastná z Třebíče.

Karlovo náměstí proměněné na pěší zónu by prý rád viděl zástupce ředitele Městské policie Třebíč Rudolf Široký. „Řidiči strašně zpohodlněli. Nechce se jim chodit pěšky z parkoviště na Komenského náměstí nebo Podzámecké nivy, kde je místa ke stání spousta. Jsme přece zdravé město, a každý člověk by měl osobně k tomu přispět,"soudí.

Široký poukázal i na to, že se městští strážníci stále častěji setkávají s rostoucí agresivitou a vulgárním chováním řidičů. „Je zajímavé, že v zahraničí by si náš řidič takové chování nedovolil a leckdy by se choval lépe," poznamenal.

Denně jde zhruba o desítku přestupků

Městští strážníci bývají na náměstí vidět často. „Prakticky denně řešíme v průměru kolem desítky přestupků týkajících se parkování na Karlově náměstí," přiblížil situaci Rudolf Široký. Podle něj se nejvíce přestupků vztahuje na parkování na horní a dolní straně náměstí.

Zvláště na dolní straně náměstí bývají s parkováním nemalé potíže.

K tomu, že mnoho řidičů často při parkování zasahuje svým vozem do jízdního pruhu, zástupce ředitele místní městské policie řekl: „Řešili jsme to minulý týden několikrát. Ale naši strážníci tuto záležitost mohou řešit jen tehdy, pokud je porušena průjezdnost v jednotlivých jízdních pruzích."

Dopravní inženýr z třebíčského Dopravního inspektorátu Pavel Roudenský je přesvědčen, že vyznačené parkování na dolní straně Karlova náměstí je ze stavebně-technického hlediska v naprostém pořádku.

Nad tím, jak by se doprava na Karlově náměstí dala lépe vyřešit se zamýšlel: „Chce to komplexní úpravu náměstí. Dílčí úpravy by situaci nevyřešily."

Jaké jsou vyhlídky na zlepšení celé situace, přiblížil třebíčský starosta Pavel Heřman: „Město si nyní nechalo zpracovat novou studii náměstí, kde bude řešena i otázka dopravy."

Podle jeho slov radnice uvažuje o tom, že parkovací místa by mohla přibýt na Otmarově ulici, pokud by došlo na výstavbu parkovacího domu a další místa pak v prostoru autobusového nádraží, kde jsou nevyužitá autobusová stání.

Podle informací mluvčího radnice Ivana Přibíka město vybralo loni za parkování na parkovišti uprostřed Karlova náměstí zhruba kolem 1,7 milionu korun.

Autor: Eva Bártíková

4.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Který letos bude nejhezčí. Postavit sněhuláka je zábava pro děti v každém věku. Sněhu je dost, stačí jen vyrazit.

Žáci se baví stavěním sněhuláků, a zároveň se tím učí pomáhat

Ilustrační foto.

Provoz zablokovala nehoda deseti vozidel

Elektronická evidence: Zatím větší poprask než dopady

Vysočina - Některé venkovské hostince jsou zavřené, jiné se změnily v kluby. Restaurace zvedly ceny jídel i nápojů. I takové jsou leckde v zemi důsledky povinnosti elektronické evidence tržeb. Nová povinnost platí pro hostinské, restauratéry a hoteliéry od začátku prosince. Přímo na Vysočině však její důsledky tak jednoznačné nejsou.

Jak být v práci 40 hodin týdně a nezbláznit se

Pracujete často deset hodin denně a přesto stále nestíháte? Pak si potřebujete lépe naplánovat pracovní den a využívat čas efektivněji. Za 40 hodin týdně byste měli pohodlně zvládnout náplň práce, pokud ji děláte správně. Jak na to, radí experti na efektivitu práce.

Dukla zdolala Motor i počtvrté, oslabená Třebíč na Jestřáby nestačila

Jihlava, Třebíč – Po jednačtyřicátém kole WSM ligy se Dukla posunula po dalším skalpu Motoru na druhé místo tabulky. Horáckou Slavii trápí rozsáhlá marodka a proti Prostějovu nedokázala vstřelit ani branku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies