„Podle mě je tu málo míst k parkování, chtělo by to nějaký parkovací dům," míní Dobromír Kopeček z Jaroměřic nad Rokytnou, který na náměstí zaparkoval.

„Když jedu přes náměstí, mívám oči až na silnici, aby mi nějaký chodec neskočil pod auto. Toho se opravdu bojím. Už mnohokrát mě mrazilo, když jsem spatřil, jak nepozorný chodec, aniž se rozhlédl, vyběhl do silnice spoza parkujících aut na dolní straně," netajil své zkušenosti Jiří Kadlec z Velkého Meziříčí.

Ze situace na náměstí nejsou nadšeni ani chodci. „Připadám si tady na náměstí coby chodec jako naprostý outsider. Neustále uskakuji někde před auty ať už na silnici, nebo na parkovišti. Systém dopravy by tu měli řešit jinak. Ale jak, to už je otázka pro radní," přidala svůj názor Miroslava Mastná z Třebíče.

Karlovo náměstí proměněné na pěší zónu by prý rád viděl zástupce ředitele Městské policie Třebíč Rudolf Široký. „Řidiči strašně zpohodlněli. Nechce se jim chodit pěšky z parkoviště na Komenského náměstí nebo Podzámecké nivy, kde je místa ke stání spousta. Jsme přece zdravé město, a každý člověk by měl osobně k tomu přispět,"soudí.

Široký poukázal i na to, že se městští strážníci stále častěji setkávají s rostoucí agresivitou a vulgárním chováním řidičů. „Je zajímavé, že v zahraničí by si náš řidič takové chování nedovolil a leckdy by se choval lépe," poznamenal.

Denně jde zhruba o desítku přestupků

Městští strážníci bývají na náměstí vidět často. „Prakticky denně řešíme v průměru kolem desítky přestupků týkajících se parkování na Karlově náměstí," přiblížil situaci Rudolf Široký. Podle něj se nejvíce přestupků vztahuje na parkování na horní a dolní straně náměstí.

Zvláště na dolní straně náměstí bývají s parkováním nemalé potíže.

K tomu, že mnoho řidičů často při parkování zasahuje svým vozem do jízdního pruhu, zástupce ředitele místní městské policie řekl: „Řešili jsme to minulý týden několikrát. Ale naši strážníci tuto záležitost mohou řešit jen tehdy, pokud je porušena průjezdnost v jednotlivých jízdních pruzích."

Dopravní inženýr z třebíčského Dopravního inspektorátu Pavel Roudenský je přesvědčen, že vyznačené parkování na dolní straně Karlova náměstí je ze stavebně-technického hlediska v naprostém pořádku.

Nad tím, jak by se doprava na Karlově náměstí dala lépe vyřešit se zamýšlel: „Chce to komplexní úpravu náměstí. Dílčí úpravy by situaci nevyřešily."

Jaké jsou vyhlídky na zlepšení celé situace, přiblížil třebíčský starosta Pavel Heřman: „Město si nyní nechalo zpracovat novou studii náměstí, kde bude řešena i otázka dopravy."

Podle jeho slov radnice uvažuje o tom, že parkovací místa by mohla přibýt na Otmarově ulici, pokud by došlo na výstavbu parkovacího domu a další místa pak v prostoru autobusového nádraží, kde jsou nevyužitá autobusová stání.

Podle informací mluvčího radnice Ivana Přibíka město vybralo loni za parkování na parkovišti uprostřed Karlova náměstí zhruba kolem 1,7 milionu korun.