Loňská zima potrápila nejen řidiče, ale také krajské silničáře. Ti byli nuceni vynaložit veškeré úsilí a také nemalé finanční prostředky na údržbu komunikací. „Nárůst nákladů činil v prvním čtvrtletí roku 2012 více než 27 milionů korun. Z toho jen v měsíci únoru činil nárůst více než 14 milionů korun," připomněl ekonomický náměstek Krajské správy a údržby silnic Vysočiny (KSÚSV) Rudolf Karpíšek. Kalamitní stav, který byl na Vysočině vyhlášen v únoru, se na pokladně krajských silničářů podepsal nejvíce. „Vlivem silného sněžení a větru došlo na mnoha místech k závějím, které nebylo možno odstraňovat ve lhůtách stanovených zákonem o pozemních komunikacích z prostředků vyčleněných v dříve schváleném Plánu zimní údržby silnic," vzpomíná Karpíšek.

Proto se vedení silničářů rozhodlo požádat kraj o mimořádnou dotaci na údržbu silnic pro následující zimní období. „KSÚSV předložila krajskému Odboru dopravy a silničního hospodářství srovnání nákladů na svou činnost v měsících leden květen 2012 a požádala o navýšení finančních prostředků na zajištění zimní údržby silniční sítě, a to ve výši 19 milionů korun," řekla vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Kraje Vysočina Hana Strnadová.

Krajská rada volání silničářů o finanční pomoc vyslyšela a doporučila zastupitelstvu kraje navýšení provozní finanční dotace pro KSÚSV v požadované výši. „Tyto finanční prostředky budou řešeny částečně ze základní dopravní obslužnosti kraje na rok 2012 a částečně také z krajské rezervy," odhalila Strnadová, kde se peníze pro silničáře podařilo nalézt.

Část krajské pomoci bude poskytnuta třebíčskému provozu KSÚSV. „Lze předpokládat, že se částka pro okres Třebíč bude pohybovat mezi třemi a půl až čtyřmi miliony korun," upřesnil Karpíšek s tím, že o schválení mimořádné dotace na zimní údržbu silnic ještě musí rozhodnout krajské zastupitelstvo. Příslib finančního bonusu vítá vedoucí výrobního oddělení třebíčských silničářů Miroslav Černý. „Jsem rád, že se podařilo nalézt prostředky, které budeme moci využít na zimní údržbu více jak tisíce kilometrů našich silnic. Peníze použijeme na nákup chemického i inertního materiálu a část prostředků také na podzimní opravy komunikací," poznamenal Černý.

Podle něj se náklady na loňskou zimu vyšplhaly na Třebíčsku k bezmála čtyřiceti milionům korun, a to bez pozimního úklidu silnic. Černý nevyloučil možnost, že, i přes krajskou finanční injekci, dojde v budoucnu k omezení počtu silnic, které by byly v zimě udržovány. „Pokud se tak někdy stane, nebude tím v žádném případě ohrožena základní dopravní obslužnost dané obydlené oblasti," slíbil.