„Jedná se především o položení nízkohlučné asfaltové směsi a instalaci dopravního značení omezujícího rychlost na třicet kilometrů v obou směrech, a to po celé délce Smetanovy ulice," uvádějí petenti v otevřeném dopise. Argumentovali mimo jiné značným dopravním zatížením ulice i tím, že v ní žijí většinou starší lidé se sníženou pohyblivostí, kteří se bez auta neobejdou, a nižší povolená rychlost jim umožní jednodušší vyjetí na silnici a parkování.

Žďárští radní se s požadavky ztotožnili částečně. Přiklonili se k doplnění šachty pro dopravní signalizaci instalaci ukazatele rychlosti projíždějících aut, snížení rychlosti, změně chodníkové dlažby, ale trvají na původně navrženém asfaltovému povrchu.

„Rada města zastupitelům nedoporučila schválení takzvaného tichého asfaltu, který obyvatelé požadovali, mimo jiné i proto, že by na něj vznikla záruka jen dva roky, nikoliv pět let," řekl místostarosta Žďáru nad Sázavou Josef Klement.

„Co se týče snížení rychlosti na třicet kilometrů v hodině, tam žádný problém nebyl, stejně jako při umístění radaru do Smetanovy ulice. Tichý asfalt nám ale projektant nedoporučil. Na Vysočině není dostatečně vyzkoušený a dodavatel si na něj netroufá dát pětiletou záruku. Z naší strany by tedy bylo nehospodárné, kdybychom délku záruční doby snížili. Navíc bychom mohli být napadeni ostatními účastníky výběrového řízení na dodavatele, že jsme změnili podmínky zakázky," přiblížil žďárský starosta Zdeněk Navrátil. Konstatoval rovněž, že tichý asfalt je nejen dražší, ale rovněž vyžaduje speciální způsob údržby, aby fungoval tak, jak má. „Teď ale samozřejmě záleží na tom, jak se nyní k věci postaví zastupitelé," uvedl starosta.

Ve frekventované Smetanově ulici se od loňského roku opravovaly rozvody kanalizace a vodovodu ve většinové režii Svazu vodovodů a kanalizací Žďársko, na což nedávno navázala rekonstrukce komunikací hrazená žďárskou radnicí. Práce budou finišovat v druhém prázdninovém měsíci. „Ulice by měla být dokončená a zprůjezdněná v polovině srpna," doplnil místostarosta Klement.