Pod pojmem IDS se rozumí takový způsob zajištění veřejné dopravy v území, v němž jednotlivé druhy dopravy vzájemně spolupracují a vytvářejí tak přehledný a jednoduchý systém vzájemně provázaných linek s jednotným tarifem, přepravními podmínkami a pravidelnými intervaly mezi spoji.

Vedení kraje se tak rozhodlo na základě studie, kterou si nechalo vypracovat. „Nepřineslo by to žádnou větší změnu, nesnížilo náklady na dopravu ani nezvýšilo kvalitu,“ poznamenal hejtman Miloš Vystrčil a dodává: „Nyní počkáme na novou studii Ministerstva dopravy, která bude dokončena na konci roku 2008, a na jejím základě se rozhodneme. Nevylučujeme zavedení systému v některých částech kraje.“

Na Vysočině jsou poněkud odlišné podmínky oproti jiným krajům. Neexistuje zde totiž jedno spádové centrum, kam by směrovala veškerá veřejná doprava. Takovýchto center je v kraji rovnou pět a to situaci komplikuje.

„Je potřeba tento systém promyslet. Aby byli jednotliví účastníci, tím myslím dopravní firmy, spravedlivě ohodnoceni. Je nutná spoluúčast kraje, protože se jedná o finančně náročný projekt,“ upozorňuje ředitel Dopravního podniku města Jihlavy Josef Vilím.

Pro zavedení a podporu IDS jsou České dráhy, jak potvrdil vrchní přednosta stanice Jihlava Miroslav Novotný. „Domnívám se, že České dráhy by IDS určitě uvítali a už nyní jej podporují. Zjednodušilo by se tarifní odbavení pro cestující a byla by větší provázanost spojů,“ vidí výhody Novotný.