VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Integrovaná doprava nebude

JIHLAVA - Pro zavedení IDS v současné době chybí právní úprava, řekl Deníku náměstek hejtmana pro oblast dopravy Václav Kodet.

8.5.2007
SDÍLEJ:

Foto: Ondřej Besperát, Aktuálně.cz

V čem vidíte největší výhody Integrovaného dopravního systému (IDS) pro kraj Vysočina?
Výhody zavedení IDS pro kraj Vysočina se těžko hledají a definují. Obecně se od zavedení IDS očekává zatraktivnění veřejné dopravy a zlepšení její dostupnosti na daném zaintegrovaném území.

Jsou naopak i nějaké negativní prvky, které by IDS přinesl?
Nevím zda se jedná o negativní prvky. Jedná se spíše o rizika a překážky v zavedení IDS právě na území našeho kraje. Pro zavedení IDS v současné době chybí právní úprava, která by jednoznačně definovala legislativní rámec především koordinátora dopravy, který je při integraci nutným předpokladem, a vymezila jeho práva a povinnosti.

Uzákonění tohoto institutu se předpokládá v připravovaném zákonu o veřejné dopravě, od kterého také očekáváme sjednocení dnes již používaných různých systémů IDS v 5 krajích ČR. Také je nezbytná přímá účast obcí a měst daného území na financování IDS.

Proč nebyl IDS na Vysočině přijat?
Vysočina si nechala zpracovat již v letech 2003-2004 odbornou studii optimalizace dopravní obslužnosti kraje, která sice nevylučuje možnost částečné integrace dopravy, ale zároveň konstatuje,že koordinace mezi jízdními řády autobusové dopravy je vyhovující a oběh vozidel v linkové dopravě odpovídá potřebám kraje.

Ve svých závěrech tato studie také konstatuje, že nelze předpokládat, že zavedení IDS sníží náklady na zajištění dopravní obslužnosti, o čemž se v některých krajích již mohli přesvědčit. Souhrn těchto faktorů společně s rozdrobenou sídelní strukturou kraje, kde není dominující městská aglomerace nás vede k tomu, že v současné době není výhodné na Vysočině IDS zavádět.

Je do budoucna možné IDS zavést v celém kraji popřípadě pouze v části? A v jakém časovém horizontu by to bylo možné?
K případnému zavedení IDS na Vysočině se můžeme kdykoliv vrátit, pokud budou odstraněny hlavní rizika a nejasnosti v provozování IDS v našich podmínkách.

8.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Telečská ulice v Jihlavě.

Opravy Telečské a Wolkerovy ulice brzdí spor o přípojky

Ilustrační foto

Z Doliny k Domu zdraví trolejbusem bez přestupování? Letos, od prosince

Stěrače přilepil vteřinovým lepidlem ke sklu

Jihlava – Volně zaparkované auto Kia Ceed v Židovské ulici v Jihlavě přilákalo v noci z úterý na středu neznámého pachatele.

VIDEO: Kriminalisté zadrželi dealera drog

Vysočina – Další úlovek z drogového podsvětí skončil v policejní síti. Policisté Speciální jednotky Dukovany zadrželi koncem minulého týdne dealera drog a zajistili desítky gramů pervitinu.

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Skvosty Metalexu. Tato česká firma stavěla skvělá auta, i za socialismu

Metalex, společnost později známá jako MTX, si za více než čtyřicet let vydobyl zvláštní místo v historii českého motorsportu a automobilového průmyslu. Za socialismu v tomto podniku vznikla řada podivuhodných aut, krátce po revoluci se firma zase proslavila přestavbou škodovek na kabriolety.  Dokonce postavila i supersport.

Zemřel jihlavský knihkupec Antonín Otava

Jihlava – Jihlavská radnice informovala o smutné zprávě. V úterý 27. června zemřel ve věku 84 let Antonín Otava, dlouholetý člen Zastupitelstva města Jihlavy a člen městské rady v letech 1994 až 2002.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies