Co přesně pro titul museli udělat? „Díky patnáctitisícovému grantu jsme dokoupili do každé třídy plastové nádoby na odpad. Takže se děti naučily separovat,“ uvedla jeden z mnoha příkladů pedagožka Jarmila Blažková.

Pro navýšení počtu odpadkových košů byli i samotní školáci. „Nechtěli jsme, aby byly jenom na chodbě. Ve třídách jsou koše mnohem praktičtější a nikoho tak od separování neodradí ‚daleká‘ cesta na chodbu,“ dodala školačka Barbora Hájková.

Do mezinárodního projektu Ekoškola trvajícího dva roky se zapojily děti z prvních až devátých tříd. „U školy vysazovaly nové dřeviny, aby nahradily ty, které přes zimu zmrzly, nebo se podílely na čištění školního jezírka,“ sdělila Blažková.

Školáci si zvelebovali také učebny. „Umístili jsme do nich více rostlin, nezapomněli jsme ale ani na chodby,“ řekla žákyně Kamila Ondráčková.

„Třídy jsme dovybavili interaktivními tabulemi, do sprch jsme umístili úsporné redukční ventily a budova bude zateplena polystyrenem,“ uvedla učitelka .

Školáci a učitelé, kteří si dnes v Praze převezmou zasloužený diplom, myslí už nyní na budoucnost. „Chtěli bychom v areálu školního arboreta vybudovat učebnu v přírodě,“ informovala Blažková.

Sláva v Senátu

Mezinárodní titul Ekoškola ve středu dopoledne převzalo v Senátu Parlamentu ČR 21 škol. Jsou mezi nimi i tři zástupci z Vysočiny, a to žďárská ZŠ Palachova, ZŠ v Bystřici nad Pernštejnem a ZŠ T. G. Masaryka z Moravských Budějovic. Děti se v programu zapojují do ekologického chodu školy a učí se zodpovědnému přístupu k životnímu prostředí.