Řidiči by si měli dát pozor při průjezdu Brodem po silnici I/38 od křižovatky u obchodního domu Alej po křižovatku u autosalonu Peugeot ve směru na Jihlavu.

„V loňském roce se na tomto kilometr a půl dlouhém úseku stalo 49 nehod. Jedna osoba zemřela,“ informoval vedoucí dopravní policie v Havlíčkově Brodě Václav Pejcha. Podle něj jsou nejčastějšími příčinami nedání přednosti v jízdě, jízda na červenou a nedodržení bezpečné vzdálenosti mezi auty.

Za nebezpečný úsek považují policisté všechna místa, kde došlo k více než deseti dopravním nehodám.

„Na Jihlavsku máme takových míst hned 17,“ upozornila jihlavská policejní mluvčí Jaroslava Slavíková.

Nejnebezpečnější úsek v okrese Jihlava je přímo v krajském městě, a to na silnici I/38 při průjezdu ulicemi Jiráskova, Dvořákova a Hradební, kde se loni stalo 36 nehod. Na druhém místě je kilometrový úsek v ulici Znojemská, kde policisté zaevidovali 33 nehod.

Riziková místa budou nyní policejní hlídky střežit mnohem častěji, než tomu bylo dosud.

Hlídky mají v autech kamery

Například na Havlíčkobrodsku jde o dvanáct nejrizikovějších úseků.

„Pro kontrolu řidičů využíváme jak kamery v hlídkových vozech, tak mimo ně,“ informoval Pejcha.

Na Pelhřimovsku je co do počtu nehod nejhorší dvoukilometrový průjezd městem po silnici I/34, kde se loni stalo 34 nehod.

„Nejhorší z hlediska úmrtí a těžkých zdravotních následků je napojení se silnicí I/19 na nový obchvat města,“ řekl vedoucí nehodovky z Pelhřimova Rostislav Sůva. Podle něj je velký problém s umístěním policejních hlídek, které by přestupky řidičů na rizikových místech ve městě střežily a samy přitom nepřekážely silničnímu provozu.

Řidiči se tak musí připravit na skutečnost, že policisté budou stále častěji využívat kamer, které budou hříšníky monitorovat během jízdy, a hlídka pak řidiče zastaví na bezpečném místě.

Represe ale není jediným prostředkem, jak se snaží policie nebezpečné úseky zvládat. Například na Žďársku ve vybraných lokalitách upravují dopravní značení.