VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vysočina chce přitáhnout turisty. I formou balíčků

JIHLAVA - Udělat z Vysočiny turisticky atraktivní region. To je jeden z cílů, které chce naplnit kraj Vysočina. Co pro to musí udělat? Zřídit příspěvkovou organizaci cestovního ruchu (OCR). Ta by měla vzniknout k 1. lednu roku 2008.

25.10.2007
SDÍLEJ:

Třebíčská židovská čtvrť přitahuje turisty díky zařazení do seznamu památek UNESCO. Foto: DENÍK/Michaela Hasíková

Jediné, co by mohlo zabránit zřízení organizace, je zamítnutí krajského zastupitelstva. To však podle informací Deníku iniciativu vítá.

„Podporovat cestovní ruch a zřídit podobnou instituci bylo zasazeno i v našem volebním programu. V tomto duchu se k tomu budeme stavět. Definitivní stanovisko klubu strany však neznám,“ uvedl opoziční zastupitel kraje Vladimír Novotný (ČSSD).

Prezentace v zahraničí

„Organizace bude prezentovat Vysočinu například na zahraničních veletrzích. Hlavní náplní však bude koordinace subjektů působících v oblasti cestovního ruchu,“ řekla Deníku náměstkyně hejtmana Marie Černá (SNK-ED).

Zmíněnými subjekty mohou být třeba města, hotely, restaurace či zábavní centra. Spolupráce by také měla být i s „cestovkami“. „Pražské a zahraniční cestovní kanceláře lákají turisty zejména do Prahy a okolí. Rádi bychom je přilákali v rámci spolupráce i na Vysočinu,“ uvažuje náměstkyně.

„Určitě by to pro nás bylo zajímavé. Každá příležitost, která by k nám přilákala klienty, je dobrá,“ míní provozní hotelu Ski v Novém Městě na Moravě Roman Jakubec.

 

Turistické balíčky

Tahákem by měly být tzv. „turistické balíčky“. Ty nabídnou turistům například ubytování, prohlídky zámků či návštěvu zábavních center. Dovolená tak bude pro zájemce kompletně naplánovaná.

Tím by se OCR stala finančně nezávislá. „Předpokládáme, že za balíčky bude nějaká provize pro organizaci od těch, kteří budou profitovat,“ doplňuje náměstkyně Černá.

OCR však nebude zaměřená pouze na zahraniční turisty. Navštívit ji bude moci každý, kdo bude mít zájem více poznat Vysočinu, která se jako jediný kraj může pochlubit třemi památkami světového kulturního dědictví UNESCO.

Sídlo organizace by mělo být v Žižkově ulici v Jihlavě a počet zaměstnanců bude pět. „Zřízení poboček do ostatních měst je jednou z budoucích možností. Prozatím se však zaměříme na plošnou spolupráci s městy,“ zakončila náměstkyně. Předpokládané roční náklady se vyšplhají na 7 milionů.

25.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Britská velvyslankyně Jan Thompson.
19

Britská velvyslankyně navštívila také Jihlavu

Pracovníky jihlavské zoologické zahrady a veřejnost šokoval incident, při kterém tři malí kluci zaútočili na plameňáky. Jedno zvíře útok nepřežilo.

Rodiče splatí dluh zoologické zahradě do konce roku

Opravy parkingu zavřely výjezd, používá se nouzový

Jihlava - Tabule, které před vjezdem do podzemního parkingu City Parku v Jihlavě ukazují počet volných míst, nefungují. Příčinou jsou opravy. Už několik týdnů je totiž v tomto nákupním centru uzavřený hlavní výjezd, a řidiči musejí se svými auty odjíždět náhradním výjezdem v nejnižším patře parkingu.

Čtyři návrhy kuchyně, která bude součástí obýváku

Manželé stojí před rozhodnutím, zda koupit byt. Bojí se totiž, že se jim do jedné místnosti nemůže vejít kuchyň, jídelní kout i obývák. Od toho je tu naše designérka Bára, která ukáže, že i na malém prostoru lze skloubit více funkcí.

FC Vysočina hledá nové hvězdy

Jihlava – Fotbalový klub FC Vysočina Jihlava hledá své budoucí hvězdy. Tradiční nábor do týmů přípravek FC Vysočina se koná ve čtvrtek 25. května od 17 hodin na travnaté ploše stadiónu v Jiráskově ulici.

Situace Luk je kritická

Luka nad Jihlavou – Výběru Luk nad Jihlavou prohrál derby s Dobronínem, a po víkendovém 22. kole fotbalové I. A třídy skupiny A je už poslední. A to není v závěru soutěže vůbec lichotivá pozice.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies