To byly nejčastější nedostatky, které uvedli v dopravní anketě magistrátu obyvatelé Jihlavy i cestující odjinud. Anketního průzkumu se zúčastnilo celkem 586 osob, z toho jich 502 má bydliště v krajském městě.

„Z připomínek respondentů vyplývá, že problémem je i to, že síť městské hromadné dopravy nedostatečně reaguje na stavební rozvoj města,“ přiznal mluvčí magistrátu Radek Tulis.

Jednou z lokalit, která nyní není obsluhována žádným spojem dopravního podniku, je Znojemská ulice. Autobusová linka 5 tam přestala jezdit poté, co byl uzavřen supermarket JMB.

Trn v patě? Třeba Znojemská ulice

Podle náměstka jihlavského primátora Josefa Kodeta by měla být během příštího roku sjednána náprava. „Vedení linek je historické,“ uznal Kodet.

„Linku 5 jsme omezili jen dočasně, připravujeme projekt na vybudování zastávek ve Znojemské ulici a konečnou těsně za městem v prostoru zahrádek,“ doplnil náměstek.

Podle něj by vzdálenost zastávky od bydliště neměla být v budoucnosti delší než 500 metrů.

V této souvislosti dojde k zásadním změnám po natažení trolejového vedení do prodloužené Vrchlického ulice.

„Neměla by pak jezdit zároveň linka BI a B. I Jihlavané mají problém rychle si uvědomit, kterou linkou kam dojedou,“ pokýval hlavou Kodet.

Existuje varianta obnovy konečné trolejbusu ve Starých Horách u trati. Na otočku do Horního Kosova by pak zajížděly jen autobusy.

Šestina lidí chodí po Jihlavě pěšky

Přes 55 procent odpovídajících osob uvedlo, že využívá jihlavskou městskou dopravu denně nebo téměř denně. Šestina respondentů (14,5 procenta) chodí po městě pěšky.

Příloha:

Anketa.doc