Krátce před Vánocemi požehnal na Hradčanském náměstí kardinál Miloslav Vlk čtyřem desítkám cisternových stříkaček, do kraje Vysočina odjely sloužit tři.
Na Jihlavsku bude mít nová stříkačka „domov“ v Třešti – na stanici Hasičského záchranného sboru v Třešti.

„Předností vozidla je jeho univerzálnost, může vyjíždět k požárům i nehodám,“ pochvaluje si velitel třešťských hasičů Jiří Šindelář.

V současnosti vyjíždí k dopravním nehodám malý džíp, u požárů zasahuje velká hasičská tatrovka. Auto bude dovybaveno i vyprošťovací technikou.
Některé přímé zásahy s vozidlem nicméně neumožní jeho výška. „Nevím, proč výrobci dělají nástavby stále vyšší,“ poznamenal velitel třešťských hasičů.

„Tohle vozidlo se nedostane například na telčské náměstí,“ potvrdil.

 

Mluvčí Vrbová: Máme hadice

„Hasičské vozidlo nemusí jezdit až na místo požáru,“ vysvětlila následně mluvčí krajských hasičů Denisa Vrbová. „Při požáru na hradě Pernštejn bylo vedení hadic přes dva a půl kilometru dlouhé,“ připomněla.

Vozidlo tedy pojede co nejblíže k místu požáru, pak dojde k rozvinutí hadic a požárnímu zásahu. Telčské náměstí je jinak vybaveno systémem požárních hydrantů, při požárním zásahu by vodu brali hasiči přímo z těchto hydrantů.

„Toto nové vozidlo by jelo do Telče na výpomoc, pokud by šlo o větší požár, který nezvládne místní jednotka vlastními prostředky,“ uzavřela Vrbová.

Z třešťské stanice bude do Telče odeslána renovovaná cisternová stříkačka Tatra. „Tatrovky mají nižší nástavbu, s ní se na náměstí v Telči dostaneme,“ ujistil Šindelář.

 

Začalo testování před výjezdem na ostro

Třešť - Nové hasičské vozidlo převzali třešťští hasiči od výrobce nástavby v Poličce před Vánocemi. Za několik dnů jela CAS 15 do Prahy na slavnostní předání. „Je to obnovení tradice, v minulosti při uvedení do provozu dostávala hasičská technika požehnání od církevních představitelů,“ říká velitel třešťských hasičů Jiří Šindelář.

Vozidlo teď čekají testy a výjezdy „na sucho“.

„Teď musíme odjezdit předepsaný počet kilometrů, teprve potom bude vozidlo připraveno k výjezdu k opravdovému zásahu,“ vysvětlil Šindelář.

U profi–hasičů bude vozidlo sloužit pět let, následně by mělo být předáno některé jednotce dobrovolných hasičů.