„Letos už lidé z magistrátu najeli přes tři tisíce kilometrů,“ odhadl mluvčí radnice Radek Tulis. „Jde především o praxi odboru životního prostředí, kde kolo ke služebním cestám používá deset osob,“ doplnil mluvčí.

Zároveň spočítal úsporu radnice na pohonných hmotách. „Kdyby ty stejné kilometry najezdili průměrným osobním automobilem, spotřebovali by palivo asi za osm tisíc korun. K dispozici mají jeden služební bicykl, nebo jezdí na svých vlastních kolech,“ uvedl Radek Tulis.
„Dostaneme se tam, kam auto nedojede a během cesty stíháme nacházet třeba černé skládky,“ popsal vedoucí oddělení odpadového hospodářství Robert Ďásek.

„Někde v lesích to s autem dost dobře nejde. I po Jihlavě je pohyb mnohem rychlejší na kole než autem. Navíc nemusíme vyplňovat papíry jako k jízdě autem,“ přidává další argumenty ve prospěch využití bicyklu Katarína Ruschková. Nejdelší služební cesta na kole byla dlouhá asi 110 kilometrů, doplnil Robert Ďásek.

I na použití kola existuje ale na radnici vnitřní směrnice. Žádnou nehodu úředníka na služební cestě na kole zatím v Jihlavě řešit nemuseli.