Posádka Jipocar Racing Teamu se letos představí už na třetí soutěži z celkových šesti, do kterých se tým v juniorském šampionátu se přihlásil.


V rámci příprav na tradiční severskou soutěž absolvoval tým závody v Pobaltí.


Formu ladili v Estonsku


„Estonská rallye se odehrávala v duchu té finské. Tratě byly velmi podobné a v podstatě se nám potvrdilo to, co jsme od nich očekávali. Úseky se podobaly těm nejhezčím z finské soutěže,“ pochvaluje si pětadvacetiletý jezdec.


„Závody to byly nádherné, pěkně jsme se svezli a utvrdili si sebevědomí. Potřebovali jsme si zvyknout na rychlost a vrátit se nazpět do rytmu, což se nám i splnilo.

Ověřili jsme si také nastavení, které jsme vymysleli, a ujistili se, že se s ním dá jet hodně rychle,“ říká spokojeně, přestože soutěž kvůli poruše motoru nedokončil.


Soutěž známá také jako rallye tisíce jezer má svou základnu ve studentském městě Jyväskylä ve střední části Finska. Na finskou šotolinu se Martin Prokop vydá již počtvrté.


Jeho doposud nejlepším dosaženým výsledkem na severu Evropy je šesté místo z premiérového vystoupení v roce 2005.
Loni měl nakročeno k celkovému triumfu, jenže v průběhu závodu byl nucen odstoupit z průběžné vedoucí pozice.


Znalost místního prostředí by měla být pro český tým výhodou. „Není úplně třeba znát konkrétní úseky, ale spíše se vžít do charakteru soutěže. Potom čteš trať stejným způsobem, a není už to tak obtížné, jako když jsme sem přijeli poprvé,“ vysvětluje jediný český pilot ve startovním poli.

Vyšší rychlost


„Ty rychlosti, které se jedou na vložkách ve Finsku, jsou vyšší než rychlostní průměry na ostatních soutěžích, na což se musí člověk náležitě připravit,“ doplňuje pohled navigátora Jan Tománek.


Finská rallye láká každoročně zástupy českých fandů a je jednou vůbec z divácky nejatraktivnějších v celém šampionátu. „Ve fandění jsou zde nejlepší Češi, kteří většinou soupeří s Estonci.

Tohle je z pohledu divácké kulisy spolu s Německem jedna z nejpříjemnějších rallye,“ pochvaluje si Prokop vynikající atmosféru kolem trati.