Právě od prvního dubna totiž začne v krajském městě platit nový jízdní řád trolejbusů. V praxi to bude znamenat, že se v pracovní dny v době od pěti do dvaceti hodin intervaly mezi jednotlivými spoji protáhnou na třináct minut.

Výjimkou bude pouze linka C, která bude v době, kdy míří děti do školy, jezdit po deseti minutách. Mimo špičku bude ale i „céčko“ křižovat jihlavské ulice ve stejných intervalech jako trolejbusy na ostatních trasách.

S novou podobou jízdního řádu se cestující budou moci seznámit už během příštího týdne, kdy se jízdní řád objeví na webu dopravního podniku a v předprodejích.

Barevné řešení nového jízdního řádu odpovídá požadavkům na čipovou kartu. Cestující se díky němu dozví, jakou si má koupit jízdenku. Jednotlivá pásma, tedy i různé ceny jízdenek, budou barevně odlišena. To ale není všechno.

Úspora: milion a půl

Při inovaci jízdního řádu došlo také k celé řadě vylepšení. Díky posunu časů se jednotlivé linky několikrát během dne sjedou na náměstí a cestující budou moci v klidu přesednout. „Vozy na sebe počkají,“ slíbil primátor Jihlavy Jaroslav Vymazal.

Úpravou jízdního řádu dopravní podnik vyřešil i sjíždění trolejbusových linek na největším jihlavském sídlišti Březinky. „Tento nedostatek jsme vyřešili tak, že trolejbusová linka C bude nově přesně půlit linky B a B1,“ uvedl ředitel dopravního podniku Josef Vilím.

K úpravě jízdního řádu vedla dopravní podnik úsporná opatření. Uvedením nového jízdního řádu dopravní podnik do konce roku ušetří přibližně 1,5 milionu korun.

Úprava jízdního řádu ale není jedinou změnou, která na cestující v nejbližší době čeká. Začátkem května začne naplno fungovat také nový odbavovací systém, takzvaná Jihlavská karta. Plnou funkčnost Jihlavském karty už nyní ve vozech MHD testuje padesátka dobrovolníků. Zkušební provoz bude ukončen k poslednímu březnu.

Dagmar Knotková