Studie proveditelnosti byla dokončena loni, o pokračování projektu rozhodne červnové krajské zastupitelstvo.

Podle hejtmanova náměstka Libora Joukla (ČSSD) by byl nový systém pro cestující výhodnější. Jeho zavedení a provozování ale bude stát miliony korun.

„Chceme zachovat rozsah železniční i autobusové sítě, ale chceme zlepšit kvalitu,“ řekl Joukl. Po zavedení IDS by například měli levněji cestovat lidé, kteří musejí přestupovat. Počítá se také s placením jízdného čipovou kartou.

Náklady na zavedení integrovaného systému se odhadují na 11,8 milionu korun. Peníze budou potřeba například na prováděcí projekt a na informační kampaň pro veřejnost. Provozování systému pak bude každý rok stát přes osm milionů korun.

Na základní dopravní obslužnost teď kraj ročně přispívá vlakovým a autobusovým dopravcům zhruba půl miliardou korun.

Na Vysočině s 514 000 obyvateli podle studie denně dojíždí do práce 79 000 lidí a dalších 29 000 žáků do škol.

IDS bude nejspíš nejprve spuštěna jen v části kraje, pak se přidají další okresy.