Mezi řidiči z Jihlavska má křižovatka u hotelu Tři věžičky na silnici mezi krajským městem a Havlíčkovým Brodem špatný zvuk.

„Je to smrtící křižovatka. Raději jezdím z Dobronína po rozbité cestě do Jihlavy po polenské silnici, než bych za Stříteží najel u Tří věžiček na hlavní. Jednou mě tam málem smetl kamion a od té doby mám strach tudy jezdit,“ řekl pětačtyřicetiletý podnikatel Antonín z Jihlavy.

Podle policistů křižovatka není bezpečná, přestože je zdánlivě přehledná a do široka otevřená. Navíc v okolí křižovatky v blízkosti dálnice v posledních letech vyrostla řada logistických center a rozlehlých firemních areálů. Doprava zhoustla.

Řidiči čekají ve špičce na obou vedlejších silnicích na volno desítky minut. Někteří volí ve směru od Stříteže riskantní průjezd na hlavní silnici přes čerpací stanici.

Ministerstvo nedá ani korunu

„Jakékoli řešení křižovatky vyžaduje nejdřív potrestání komunálních politiků, kteří dopustili takový paskvil,“ řekl nedávno ministr dopravy Vít Bárta při prohlídce křižovatky Tři věžičky.

„Je zapotřebí, aby občané vyrazili na radnice a tam se ptali, kdo takový šlendrián způsobil. Ministerstvo dopravy nemůže napravovat chyby komunálních politiků. Samy konkrétní obce musí napravit svoje chyby,“ hartusil Bárta na adresu místních politiků a později potvrdil, že ministerstvo na rekonstrukci křižovatky nedá ani korunu.

Dopravní odborníci hovoří o možnosti řízení dopravy semafory.

„Světelná signalizace je jedním z možných řešení, ale nikdo se k němu nehlásí, protože úhlopříčně křižovatkou prochází hranice katastrálních území mezi Jihlavou a Stříteží,“ připustila ředitelka jihlavské správy Ředitelství silnic a dálnic ČR Marie Tesařová.

Doplnila, že stavební úprava křižovatky není možná, protože problém by se nevyřešil beze zbytku. „Navrhovala se i mimoúrovňová křižovatka, ale o té snad ani nebudu mluvit, protože po stránce finanční je naprosto mimo realitu,“ upřesnila Marie Tesařová. Náměstek hejtmana Libor Joukl dal ministrovi za pravdu, když uvedl, že původně byl na místě křižovatky soukromý pozemek.

„Někdo tu musel povolit čerpací stanici a všechny firmy, které tu vyrostly. Když plánuji průmyslovou zónu, jedna z podmínek je napojení na inženýrské sítě. Není to jenom voda, plyn, ale i odpovídající komunikace a ta tady chybí,“ doplnil náměstek hejtmana.

Policisté snížili rychlost před křižovatkou na 70 kilometrů. Povrch křižovatky má protismykovou úpravu.