Jízda jihlavskou městskou hromadnou dopravou (MHD) bude pro cestující o trochu výhodnější. Zastupitelstvo totiž včera odsouhlasilo změny v tarifech a jízdném, které by měly začít platit v červenci. Chce tak vyjít vstříc cestujícím, kteří mnohdy poukazovali na to, že cestování po Jihlavě je dražší než v hlavním městě.

Nově především vznikne papírová přestupní jízdenka. Ta bude stát dvacet korun a platit bude šedesát minut. U některých typů jízdného se také prodlouží počet projetých zastávek ze tří na čtyři.

Zastupitelé se o změnách v tarifech MHD však včera dlouho dohadovali. Hledali totiž řešení, které by bylo výhodné jak pro cestující, tak pro město. „Byla hledána taková varianta, kterou by lidé co nejvíce využívali, ale musíme se na to dívat také z pohledu ekonomiky dopravního podniku,“ vyjádřil se na zastupitelstvu primátor Jihlavy Jaroslav Vymazal (ODS).

Tato změna v MHD však přinese Dopravnímu podniku města Jihlavy ztrátu 1,6 milionu korun za jeden rok. Peníze město převede z rezerv. „Je nutné schválit doplatek na úhradu ztrátovosti na dopravní obslužnost,“ přiblížil náměstek primátora Václav Kodet (KDU–ČSL).

Pavel Šlechtický (KSČM) však prosazoval jiný návrh. Chtěl například šestnáctikorunovou papírovou jízdenku s třicetiminutovou platností. Poukázal také na to, že například cesta z Březinek na Dům zdraví je předražená. „Prvního května se v Jihlavě jízdné změnilo, bylo nám zdůrazňováno, že se změní odbavovací systém, ale nezdraží se doprava. Podle mého názoru k tomu došlo,“ řekl Šlechtický.

Skeptický ke změnám v MHD byl zastupitel Martin Málek (ODS). „Vidím, kolik aut stojí například u firmy Bosch a u Kauflandu. Mám pochybnosti, že díky změnám lidé vystoupí z aut a začnou jezdit MHD. Nezačnou, situace bude pořád stejná,“ řekl na zastupitelstvu Málek.

Jihlavskou kartu ke konci roku vlastnilo celkem 25 tisíc lidí. Za rok 2010 MHD přepravila celkem 14 milionů lidí, tedy téměř stejně jako rok předchozí. Podle statistik neměl v Jihlavě přechod na nový odbavovací systém žádný vliv.