Mráz včera způsobil mimořádné problémy na železnici na Třebíčsku. Během dopoledne nejezdily osobní vlaky na trase mezi Třebíčí a Jihlavou. Další poruchu měla lokomotiva jedoucí z Brna do Zastávky, kvůli ní rychlík zastavoval v krátkém úseku na stanicích jako osobní vlak.
„Co se týká Vysočiny, byly to jediné dva případy. Jinak v rámci celé republiky bylo zatím během dne deset až dvanáct případů, kdy vlak nevyjel kupříkladu kvůli zamrznutí nafty,“ upřesnila včera mluvčí Českých drah pro Jihomoravský kraj Kateřina Šubová.
Mezi Třebíčí a Jihlavou nejezdily vlaky v době od 8.06 do 11.44. „Důvodem bylo zamrznutí hnacího vozidla,“ zmínila Šubová. Všechny osobní vlaky tak během dopoledne nahradily cestujícím autobusy.
Také včerejší porucha lokomotivy osobního vlaku mířícího z Brna do Zastávky u Brna si vyžádala krátkodobější odstavení osobního vlaku.„Rychlík v úseku mezi Náměští nad Oslavou a Zastávkou zastavoval na každé stanici jako osobní vlak. Cestující z osobního vlaku si přestoupili do rychlíku,“ konstatovala mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.
Podle jejích slov dráhy dělají maximum – ať jde o předtápění souprav či přidávání aditiv do pohonných hmot. Přesto v takových třeskutých mrazech může mimořádná situace, jako byla ta včerejší, nastat.
Vlaky se zdržely
V pondělí ráno měly problém kvůli nefungujícímu zabezpečovacímu zařízení vlaky na hlavním koridoru v Praze – Běchovicích.„Asi tři čtvrtě hodiny se tam nedalo jezdit. Bohužel se tam zdržely i rychlíky, které mířily na Vysočinu do Havlíčkova Brodu,“ přiblížila situaci mluvčí Šubová.
Zatímco vlaky měly včera potíže, autobusy společnosti Trado – MAD podle jejího ředitele Milana Dygrýna jezdily. „Řešili jsme to dodávkami arktické nafty s bodem tuhnutí minus třicet sedm stupňů,“ poznamenal Dygrýn.
I přes mrazy brázdila uplynulý víkend Dalešickou přehradu loď Horácko, o kterou byl velký zájem.„Jezdíme i v mrazivém počasí každý víkend ve třináct hodin. V pátek přišla dvacítka lidí, děti měly za předložené pololetní vysvědčení jízdu zdarma.
V sobotu a neděli se přišlo svézt každý den po pětici lidí,“ přiblížil za provozovatele Miloslav Štumpa.