Mají představu, že jim auto s panáčky na kapotě, které bude křižovat Jihlavu, pomůže s náborem a propagací. Dům dětí a mládeže (DDM) plánuje vsadit na reklamu, jejímž prostřednictvím oslovují zákazníky třeba prodejci pizzy.

Starší formy propagace pravidelné zájmové činnosti i jednorázových akcí se ukazují jako přežité. Nebo přinejmenším jako nedostačující a málo efektivní. „V posledních letech máme zkušenost, že rozešleme do škol nabídky akcí i volných kroužků, ale k dětem se to vůbec nedostane. Proto to chceme zkusit i jinak," zdůvodnil smysl nápadu Zdeněk Nápravník, jeden ze zkušených pracovníků jihlavského DDM, jemuž se dlouhé roky říká „Domeček".

„Máme dvě auta, myslíme si, že bychom je mohli pro nový způsob propagace činnosti využít," dodal Nápravník.

Vedle toho má nápad, že by reklamu pro DDM mohly po Jihlavě vozit také třeba trolejbusy, putující městem na linkách městské hromadné dopravy.

Pro DDM právě v této době nastávají dva významné mezníky. Organizace si připomíná šedesát let existence a v příštím roce se dočká ve zrekonstruovaných prostorách podmínek, které budou odpovídat potřebám jedenadvacátého století.

A prvky, které jsou charakteristické pro jedenadvacáté století, chtějí využívat dál.

Lidem v DDM je jasné, že dnešní školáky oslovuje auto s nápadnou reklamou na sladkosti, třeba na zmrzlinu, daleko úspěšněji než strohý leták na nástěnce nebo ve vitríně. „Věříme, že bychom mohli alespoň nějaké děti touto formou pro zájmovou činnost získat," odhadl Nápravník.

Zatím se ale nepodařilo získat aktivní zájemce pro výtvarnou soutěž, kterou DDM v souvislosti s nápadem pro členy kroužků na říjen vyhlásil. „Uzávěrka soutěže je v úterý 21. října, zatím jsme neobdrželi žádný návrh," přiznal Nápravník, že odezva na starou formu propagace prvního kola soutěže nezabrala.

Moc zatím nepomohli ani oslovení odborníci na současnou venkovní reklamu. Přesto v DDM nechtějí nápad po prvním dílčím neúspěchu opustit. „Pokud se první pokus se soutěží nepovede, nejspíš v dalším kole, které bychom mohli vyhlásit hned v listopadu, vyzveme k účasti v soutěži širší veřejnost," naznačil Nápravník.