„Majitelé aut nám většinou říkají, že si nevšimli dopravních značek, anebo že značky nebyly dobře vidět. Při každém blokovém čištění dohlíží několik hlídek na respektování dopravního značení. Pokud jsou majitelé aut poblíž, tak se snažíme, aby k odtahům nedocházelo,“ uvedl zástupce ředitele Městské policie Jihlava Stanislav Maštera.

Vybudování dopravního terminálu zásadně změní ráz městského vlakového nádraží.
Radnice seznámí veřejnost s plány pro městské nádraží

Počet zaparkovaných aut v ulicích bránících blokovému čištění rok od roku stoupá. Dle ředitele Městské policie Jana Frence se lidé například vymlouvají na to, že jsou v nemocnici a že auta tam byla zaparkovaná dříve, než byly umístěné značky. Ulice krajského města hlídají kamery a policisté vždy dopátrají, jak to ve skutečnosti bylo.

Pokutu dva tisíce korun k datu 24. dubna dostalo už 136 majitelů aut. Pro své vozy si musí dojít na parkoviště v jihlavské Pávovské ulici, kde i platí pokutu.

Blokové čištění v krajském městě začalo přesně 26. března. Pracovníci Služeb města Jihlavy (SMJ) musí stihnout uklidit všechny ulice a chodníky v majetku města do 31. května. Pořadí ulic jim určuje předem schválený plán.

Zdravotnická záchranná služba Kraje Vysočina nakoupila osm nových sanitních vozů.
Nové sanitky mají zdravotníci ve všech okresech Vysočiny

„Hlavní zásadou je čistit z kopce dolů do doliny. Například na Březinkách začínáme v ulici Na Kopci a postupujeme do spodních ulic Březinova sídliště,“ vysvětlil postup úklidu tiskový mluvčí SMJ Martin Málek.

Zametací stroje, kropící vozy a další technika do ulic najíždí se sedmou hodinou ranní. Nejprve menší stroje zametají chodníky a zastávky městské hromadné dopravy. Poté přijdou na řadu silnice. Velké stroje je nejprve zametou a potom spláchnou kropící vozy. Vpustě na chodnících i silnicích musí pracovníci SMJ čistit ručně. Hotovo je většinou do čtvrté hodiny odpolední.