Jihlava - Kateřina Beránková vyrazila s malým dítětem v kočárku na nákupy do města. Chtěla se zastavit i pro nějaké potraviny v prodejně Albert, která sídlí v suterénu budovy Prioru na Masarykově náměstí. Narazila ale.

„Nenakoupím si. Nejede jim výtah, takže musím jinam. Abych nechala kočár před Priorem a mezitím si šla dolu po schodech nakoupit, to nepřipadá vůbec v úvahu. Nechodím sem nakupovat pravidelně, takže jsem o tom doposud nevěděla," řekla Beránková.

Podobný problém řeší už měsíc i další rodiče s kočárky, kteří chodí po nákupech sami, ale i vozíčkáři a lidé s omezenou mobilitou. Na dveřích od výtahu naleznou pouze upozornění, že je výtah dočasně mimo provoz. Cedule se nelíbí ani postarším lidem, kteří musí nést těžký nákup po schodišti. „Stěžují si i důchodci, protože se musí s těmi taškami tahat do schodů. Byl bych rád, aby to už bylo opraveno, abych to nemusel neustále poslouchat," řekl pracovník ostrahy supermarketu, který si nepřál být jmenován.

Kdy začne výtah fungovat, vedoucí jihlavské prodejny na Masarykově náměstí neví. „Shání se součástky, které jsou porouchané, a nejsou tak snadno k dostání. Nahlásili jsme závadu servisnímu oddělení a čekáme na opravu. Více není v mé kompetenci," uvedla vedoucí prodejny Albert Václava Hrušková.

Prodejna Albert patřící pod obchodní řetězec Ahold má prostor v nájmu od společnosti Le Cygne Sportif Groupe, která budovu jihlavského Prioru vlastní. Dle správce obchodního domu Karla Heřmánka se ale vlastníka nemovitosti věc netýká. „Tento výtah je zařízení Albertu. Servis zařizuje jejich vlastní firma, stejně jako celý pronajatý prostor a jeho vybavení. My pouze spravujeme objekt. Pokud nás tedy Albert nepožádá o pomoc, což neudělal, tak je to čistě jejich záležitost," komentoval celou věc Heřmánek.

Proč oprava výtahu trvá tak dlouho, nedokázala uvést ani vedoucí prodejny. „Víc k tomu nemůžu říci. Jsme tu v nájmu a tuto věc má na starosti servisní oddělení," zmínila Hrušková. Zákazníkům s omezenou hybností tak nezbývá, než v následujících dnech nakupovat v jiných prodejnách a čekat, až cedule zmizí.

Společnost Ahold zaslala redakci Deníku dodatečné vyjádření s tím, že závadu výtahu intenzivně řeší ve spolupráci s majitelem objektu, který je dle slov Jiřího Marečka z tiskového oddělení Ahold za technický stav odpovědný. "Věříme, že majitel objektu výtah co nejdříve zprovozní, tak jak nám bylo přislíbeno. Vzhledem k tomu, že se nejedná o běžnou provozní závadu, trvá bohužel vyřízení této záležitosti delší dobu. Našim zákazníkům se velmi omlouváme," dodal Mareček.

Kdo má opravu výtahu na starosti, není tedy zcela jasné. Tisková mluvčí společnosti Ahold Alžběta Králová k problému doplnila: "Na základě tvrzení našeho smluvního dodavatele bude výtah zprovozněn nejpozději dne 6. února. Je samozřejmě v našem nejlepším zájmu, provést opravu co nejdříve. Stále řešíme, jak vadný díl dodat z evropského skladu dodavatele dříve než 6. února." Z tvrzení tedy vyplývá, že na opravě výtahu pracuje právě Ahold.

Ivana Holzbauerová