„V pátek 1. září začnou trolejbusy jihlavské městské hromadné dopravy jezdit zase s dvanáctiminutovými intervaly. V létě jsme jezdili v patnáctiminutových intervalech,“ potvrdil ředitel Dopravního podniku města Jihlavy Josef Vilím.

Řidičů má ale dopravní podniku stále málo. Do plného stavu jich chybí deset procent. „Nové řidiče potřebujeme jako sůl. Jsme ale připraveni na vrácení dvanáctiminutových intervalů, pokud se tedy nestane nic mimořádného,“ dodal Vilím.

Za nějakou dobu budou moci cestující využívat také novinku v podobě bezkontaktního placení platební kartou. Také bude možné zakoupit si časovou jízdenku nebo vložit peníze do elektronické peněženky na Jihlavskou kartu pomocí e-shopu na internetu. Vše ale záleží na získání evropských dotací. „Právě připravujeme technické specifikace. Záměr na dotaci jsme podali asi před dvěma měsíci. Nevíme, kdy dostaneme odpověď,“ podotkl Vilím.

Vedení dopravního podniku tedy plánuje, že by ve vozech byly nové přístroje, které by umožnily zaplatit jízdenku platební kartou. Další novinka – e-shop, by mohla vyřešit fronty, které se vytvářejí na předprodeji jízdenek dopravního podniku. „E-shop s jízdenkami bude fungovat na stejném principu jako ostatní běžné e-shopy,“ řekl Vilím. Půjde-li vše hladce, cestující začnou novinky vy᠆užívat od podzimu příštího roku.

Lukáš Krpálek ve finále olympijských her v Riu porazil Elmara Gasimova.
Stihne Krpálek MS? Spíš ne, mrzí judistu

Zvýšení komfortu pro cestují ale samozřejmě bude něco stát. Předběžně vedení dopravního podniku hovoří o částce do deseti milionů korun. Z toho by 85 procent pokryla evropská dotace a zbytek bude muset zaplatit dopravní podnik.
Jisté ale je, že příští rok začnou ulicemi krajského města jezdit ve větším počtu autobusy s pohonem na zemní plyn. „Příští rok plánujeme koupit devět těchto autobusů. Už jich máme celkem třináct. Chceme ale jejich počet zvýšit, protože jsou mnohem ekologičtější. Zemní plyn má totiž daleko méně škodlivin než nafta,“ zdůvodnil koupi autobusů Vilím. Finance na tyto autobusy dopravní podnik čerpá v rámci evropské dotace.

O koupi elektroautobusů vedení jihlavského dopravního podniku prozatím neuvažuje. „Uvidíme podle toho, jak se bude vyvíjet cena elektroautobusů a jaká bude jejich technická úroveň,“ sdělil Vilím. Dodal, že by jihlavský dopravní podnik musel mít svou elektrodobíjecí stanici, a to by vyšlo rovněž draho.

Ilustrační foto
Češi a Němci poznávají v Jihlavě společnou historii

Cestující se ale nemusejí obávat, o zvýšení jízdného se zatím neuvažuje. „Prozatím o zdražení jízdného úvahy nevedeme. O tarifu městské hromadné dopravy rozhodují politici na jihlavské radnici,“ podotkl Vilím.