„Už se nám to plní, ale největší nápor očekáváme 
za týden, dva," řekla manažerka jihlavské prodejny McPen Michaela Hospodková.

Vybavit žáka na jeho školní život je dost drahá záležitost. „Pokud zákazníci kupují celou výbavu i aktovku, můžou se ceny vyšplhat i na pět až šest tisíc," uvedla Hospodková.

Žák musí být do školního roku náležitě připraven, mezi jeho základní potřeby patří třeba sešity, výtvarné potřeby, aktovky nebo batohy, tužky, pera a desky na sešity.

Školáci mají jasno v tom, 
s čím se chtějí chlubit na svých aktovkách nebo sešitech. „Holky mají určitě nejraději Ledové království, pomůcky či aktovky s tímto motivem jdou hodně na odbyt. U kluků ještě doznívají tranfosmeři, oblíbení jsou 
i dinosauři. U kluků jsou 
ale nejoblíbenější mimoni," zhodnotila Hospodková.

Důležitým úkolem pro mnohé rodiče je koupit jejich ratolesti dobrou, kvalitní aktovku, která je nebude zatěžovat. „Zákazníci od aktovek požadují hlavně odlehčenou konstrukci, která šetří školákova záda. Dále hledají takovou tašku, která dlouho vydrží a za chvíli se nerozpadne. Chtějí také, aby aktovka byla polstrovaná, impregnovaná a přehledná," popsala Hospodková.

V papírnictvích lze najít různé pomůcky, které šetří životní prostředí. Třeba sešity z recyklovaného papíru nebo pera vyrobená z PET lahví. Zákazníci je většinou kupují, jenom pokud opravdu musejí. „Lidé na ekologickou stránku pomůcek moc nehledí. Pokud to vysloveně nemají jako požadavek od školy, neřeší to," podotkla Hospodková.

HELGA MARTÍNKOVÁ