Vedení kraje totiž spoléhá na dohodu, kterou letos v červnu podepsalo s Českými drahami. V ní se společnost zavazuje, že vlaky v našem regionu najedou příští rok stejný počet kilometrů jako letos.

„Předpokládám, že informace o možné redukci spojů se Vysočiny netýkají. Pokud by dráhy vypověděly kraji tři měsíce platnou dohodu podepsanou vlastním generálním ředitelem, pak bychom velice vážně začali pochybovat o solidnosti a důvěryhodnosti této společnosti,“ uvedl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Libor Joukl.

Červnová dohoda kraje Vysočina a Českých drah stanoví také výši příspěvku kraje na úhradu ztráty na jeden ujetý vlakokilometr, a to ve výši padesáti devíti korun. Je to tak o sedm korun méně, než bylo předchůdci současného vedení vyjednáno na rok 2009. Po všech letošních schůzkách byla tato částka upravena, a dráhy tak budou jezdit domluvený počet kilometrů o dvacet dva a půl milionu levněji. „Díky této dohodě zůstane v příštím roce na našem účtu dalších sedmnáct milionů korun, bez hrozby dalšího omezení spojů,“ doplnil Libor Joukl.

V otázce další budoucnosti základní dopravní obslužnosti v kraji Vysočina může být jasno po dnešním společném jednání členů Asociace krajů České republiky s ministrem dopravy České republiky Gustávem Slamečkou.