VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trať do Polné rok od roku chátrá. Opravy v nedohlednu

Polná – Oba železniční přejezdy na trati z Dobronína 
do Polné zabezpečuje funkční světelné zařízení. Bílé světlo ovšem v tomto případě signalizuje naprosto zbytečně.

12.7.2012
SDÍLEJ:

Kolejiště na nádraží v Polné zarostlo plevelem. To, že tam vlak už léta nejezdí, je patrné na první pohled.Foto: Deník/ Jana Kodysová

Zhruba tři roky tam neprojel jediný vlak a v brzké době se na tomto stavu nic měnit nebude. Rozhodla o tom nedávná kontrola Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). „Při prohlídce této trati jsme zjistili, že abychom mohli obnovit provoz tak, aby tudy vlaky mohly projíždět alespoň malou rychlostí, vyšlo by to nejméně na deset milionů korun," vypočítal mluvčí SŽDC Tomáš Drvota.

Aktuálně SŽDC tyto prostředky v rozpočtu nemá 
a opravy pro letošní rok neplánuje. Z toho důvodu je pravděpodobné, že ani letos 
na tuto trať vlaky nevyjedou, protože to správa nedovolí.

Stanovisko správce trati rozhořčilo předsedu Klubu železničních cestovatelů (KŽC) Bohumila Augustu, který zajišťuje pouťové vlaky do Polné a za obnovení provozu na železnici se už několik let společně s městem Polná bije.

Za deset milionů bude ze zlata

„Deset milionů na opravu trati je opravdu nesmysl, to by musela být ze zlata," reagoval Bohumil Augusta na informaci o výši vypočítané investice do obnovení provozu na trati.

Podle něj jsou nutné opravy záležitostí jednoho týdne pro několik pracovníků správy železnice. Hlavním problémem jsou hlavně shnilé pražce a propadlé styky.

Bohumil Augusta proto už řešil postup SŽDC i s Drážním úřadem. Vadí mu neustálé porušování povinností. „To, že nejsou peníze na tuto trať, je nesmysl, protože od státu na její údržbu peníze SŽDC získává. Ty ovšem jdou na jiná místa," vysvětlil Augusta. Podle Augusty takto postupně zanikají i další regionální tratě.

Na Vysočině je podobný problém například mezi Moravskými Budějovicemi a Jemnicí. „Připadá mi to, jako by někdo ukázal na mapě, tady to udržovat nechci, a všechny podřízené složky vymýšlejí způsoby, jak provoz 
a údržbu znemožnit," dodal předseda KŽC.

Trať mezi Dobronínem a Polnou není pouze ve špatném technickém stavu, ale zároveň se také vůbec neupravuje okolí tratě. Plevel na nádraží v Polné dosahuje až metrové výše, nápis na budově nádraží je nečitelný a omítka opadává. Jediné co funguje, jsou světelná zařízení na přejezdech. „Fakt, že tudy nejezdí vlaky neznamená, že můžeme odpojit zabezpečovací zařízení. Dráha jako taková existuje, 
a proto je nutné, aby zabezpečení fungovalo," namítl mluvčí SŽDC Tomáš Drvota.

Udržování trati v přijatelném stavu je podle SŽDC nákladné a v době ekonomických opatření ve formě úspor je vynakládání peněz na údržbu trati, na které nejezdí vlaky, velmi neefektivní.

KŽC se boje za obnovení provozu nevzdává. Téměř jisté ovšem je, že na letošní srpnové městské slavnosti objednaný vlak nedorazí.

Autor: Jana Kodysová

12.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Režisér Marek Najbrt natáčí v prostoru hradu v Ledči nad Sázavou filmovou pohádku Čertí brko.
25

Hrad v Ledči obsadili filmaři. Natáčejí pohádku Čertí brko

Ilustrační foto

Pošta na náměstí bude zavřená

Letní kina opět táhnou, vstupné je většinou dobrovolné

Vysočina – Mezi oblíbené prázdninové kratochvíle patří letní kino.

Nevěnoval se řízení a s pluhem zavadil o strom

Jersín – Na silnici třetí třídy v obci Jersín havaroval traktor s pluhem.

Během sobotního požáru haly nebyl nikdo zraněn

Jihlava – Škoda téměř patnáct milionu korun. To je výsledek sobotního požáru v hale jihlavské společnosti Kronospan, zabývající se zpracováním dřeva v ulici Na Hranici v jihlavské části Bedřichov.

Jak reklamovat koupený dům či byt

Koupili jste si vysněný byt nebo dům a máte pocit, že je dokonalý? Prvotní nadšení z dobré koupě mohou však zanedlouho vystřídat starosti s vadami, které se projeví až po čase. Víte, jaká práva v takovém případě máte? A jak nejlépe postupovat, abyste o ně nepřišli?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení