VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trolejbusem k Uni Hobby? Ano, ale až za několik měsíců

Jihlava – Jet trolejbusem 
ze Starých Hor k domu zdraví bez přestupování nebo využít možnosti nastoupit na trolejbus u hobbymarketu Uni Hobby v jihlavské Vrchlického ulici, 
na to už několik let čeká spousta Jihlavanů.

29.8.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/archiv

Tato možnost se přiblížila, ale 
její uvedení do reality potrvá přinejmenším ještě několik měsíců. Za průtahy 
s vybudováním nové trolejbusové tratě stojí čekání města na získání dotace.

„Není to nic příjemného ani pro nás," řekl náměstek jihlavského primátora Jaroslav Vymazal (ODS), který má ve městě na starosti oblast dopravy. Reagoval tak na to, že z radnice již zaznělo několik příslibů termínů, kdy trolejbusy už budou od domu zdraví jezdit Vrchlického ulicí až do Horního Kosova a dále na konečnou u železničního přejezdu a železniční zastávky ve Starých Horách.

Doposud se tak ale nestalo, protože se čekalo, až Ministerstvo dopravy vypíše výzvu k možnosti získání dotace na výstavbu trolejových tratí. K tomu po průtazích konečně došlo. „Výzvy pro tento specifický cíl byly již vyhlášeny, a to 19. srpna," sdělil Deníku minulý týden mluvčí Ministerstva dopravy Tomáš Neřold.
Jenomže i přestože už je výzva k dispozici, k samotné instalaci trolejí ve Vrchlického ulici a obnově smyčky u železničního přejezdu ve Starých Horách je dlouhá cesta. „Bude to ještě hodně administrativy, takže přestože samotné práce budou trvat několik dní, nelze zatím přesně říci, kdy k nim dojde. Možná za tři čtyři měsíce možná za více," podotkl Vymazal.

Žádost o dotaci totiž bude muset nejprve projednat rada města a ještě předtím se musí ustavit řídicí výbor, který věc radě předloží. „Pravděpodobně až na konci roku bude vše připrave-no, aby se samotná žádost mohla podat," podotkl Vymazal.

Podáním žádosti o dotaci začne další úřednický maraton, tentokrát na Ministerstvu dopravy, které bude o přidělení dotace rozhodovat.

Kvůli tomu všemu tedy lze předpokládat, že v ideálním případě by se troleje ve Vrchlického ulici mohly začít instalovat nejdříve možná v dubnu příštího roku. Je ale také možné, že to bude i později.

Oproti původnímu očekáváním se celý proces značně protáhne. „Jakmile bude výzva vypsána, v tom okamžiku podáme žádost 
a je velká pravděpodobnost, že příští rok projekt uskutečníme," pronesl náměstek Vymazal v rozhovoru pro Deník v listopadu loňského roku.

SKLUZ NA MINISTERSTVU

Po tom, co bylo na Ministerstvu dopravy, jež řídí ministr Dan Ťok (ANO), vše administrativně vyřešeno 
a výzva byla vypsána, byl Vymazal při pohledu na časový harmonogram zatrolejování Vrchlického ulice 
o dost skeptičtější. Město původně očekávalo, že proces zažádání o dotace z evropských fondů bude pružnější, než se aktuálně jeví. Nyní je tudíž zřejmé, že trolejbusy nevyjedou po nové trase dřív než příští rok ve druhém čtvrtletí.

Ministerstvo údajně potřebovalo delší čas na přípravu dokumentů. „Zejména na Metodiku hodnocení ekonomické efektivnosti 
pro projekty v oblasti infrastruktury městské drážní dopravy. Práce na dokončení tohoto dokumentu se z důvodu administrativních průtahů opozdily, a proto došlo i ke zpoždění zmíněných výzev," uvedl Neřold.

Podle náměstka Vymazala bude ve finále o dotaci žádat samotný Dopravní podnik města Jihlavy (DPMJ). „Je to pro mě nová informace (že výzva na žádost 
o dotace je již vypsaná – poznámka redakce). Tyto informace se k nám dostávají prostřednictvím magistrátu. Až obdržíme výzvu 
a dozvíme se bližší podmínky dotace, žádost upravíme a odešleme ji," řekl Deníku uplynulý pátek Jaroslav Šetek, dopravně-technický náměstek DPMJ.

PODZIM: JEN AUTOBUSY

Pokud Jihlava dotaci na výstavbu nové trolejbusové trati ve Vrchlického ulici 
a obnovu smyčky ve Starých Horách získá, mohla by dotace pokrýt až devadesát procent nákladů. Ty budou kolem deseti milionů korun.

Vzhledem k tomu, že trolejbusová trať od domu zdraví do Horního Kosova nebude letos hotová, znamená to, že očekávané podzimní změny v jihlavské městské hromadné dopravě se dotknou pouze autobusového provozu.

Mimo jiné by mělo dojít 
k přečíslování autobusových linek, aby jejich číselná řada začínala jedničkou, dále by se měly změnit jízdní řády autobusových linek, aby jezdily v pravidelných taktech, podobně jako je to 
u trolejbusů, a mají začít jezdit nové autobusové expresní linky do jihlavských průmyslových zón. Finální 
a konkrétnější informace budou teprve magistrátem zveřejněny.

Původně s těmito podzimními změnami mělo dojít i k přetrasování některých trolejbusových linek, a to v souvislosti s novou tratí ve Vrchlického ulici.

PETR ŠMERGL
IVANA HOLZBAUEROVÁ

Autor: Redakce

29.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Cvičení Ample Strike.

Nad krajským městem se budou brzy cvičit vojáci

Fotbalisté Košetic mohou v Humpolci přidat třetí výhru v řadě!

Humpolec nebo Košetice, kdo znovu vyhraje?

Tasmánské čerty zatím zastupují v zoo psi pralesní

Jihlava – Někdo se v zoo během léta narodil, další zvířata jsou z chovů jiných zahrad. Nejnavštěvovanější místo v Kraji Vysočina proto návštěvníky láká nově na psy pralesní, hrošíka či nově narozené opeřence. Psi pralesní jsou zatím alternativou k tasmánským čertům, tedy ďáblům medvědovitým, o které zahrada usiluje.

Stromy padaly na silnice, auta i karavan

Vysočina – Plné ruce práce měli přes noc hasiči i policisté na Vysočině kvůli bouřce doprovázené silným větrem. „V průběhu noci a časného rána zasahovali hasiči na Vysočině u více než 120 událostí v souvislosti s počasím,“ informovala mluvčí hasičů Petra Musilová. Šestadvacet oznámení obdrželi také vysočinští policisté.

Za darované peníze koupí vyhřívanou postel

Jihlava – Jednu vyhřívanou postel pro novorozeně dostane dětské oddělení jihlavské nemocnice díky sportovnímu výkonu Františka Boudného. Ten totiž absolvoval cyklistický závod a slíbil, že za každý ujetý kilometr daruje jeho firma jihlavské nemocnici deset korun. Nakonec je výsledná částka mnohem větší, protože se složilo více sponzorů.

Jednou mě donutili, abych poslal telegram Pavlu Dobešovi, ať nejezdí

Telč – Další ročník oblíbeného festivalu Prázdniny v Telči je již minulostí. Jak vznikl, které hudební hvězdy se ukázaly na prvním ročníku, co byla soutěž O starou Belu, které těžkosti museli organizátoři akce rozdýchat a co se chystá na příští rok. To všechno prozradil Milan Medvěd Kolář, který je duší celého festivalu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení