V krajském městě hnedpotom nastaly první komplikace na silnicích, zejména zácpy v Žižkově a Jiráskově ulici.

V osm hodin začali pracovníci Služeb města Jihlavy umisťovat na klíčové cesty zákazové značky s nápisem „Tunel uzavřen“ a směrovky pro orientaci na objízdné trase, která vede po ulicích Jiráskova, Hamerníkova a Žižkova.

Někteří šoféři kamionů a osobních aut horečně využívali posledních sekund k projetí tunelem. Je to velká zkratka oproti trmácení se centrem Jihlavy na trase do Znojma a Vídně. Jako poslední – už na červenou a s přimhouřením očí pracovníků Služeb města Jihlavy – projela tunel šoférka s jihlavskou poznávací značkou. Na obchvatu tou dobou již neměla co dělat. Žena ale dala najevo, že neví, co se děje, a mluvila jen anglicky. Mohla ještě tunelem projet. Výjimku dostala ještě houkající sanitka. Další vozidla, která do tunelu ale najela, to už byly kropicí vozy. Začala první fáze velké údržby tunelu – mytí stěn.

Opravu potřebují i obklady

Důkladná celotýdenní údržba tunelu je podle mluvčího Služeb města Jihlavy (SMJ) Martina Málka důležitá ve vztahu k plynulosti a bezpečnosti dalšího provozu tunelu. „Kromě mytí budeme mimo jiné kontrolovat kamerový systém, spravovat některé opadané obklady, zkoumat statiku stavby,“ nastínil Málek. Práce vyjdou zhruba na půl milionu korun, platí je ředitelství silnic a dálnic. To je majitelem tunelu, SMJ ho „jen“ provozují.

Tunel leží na obchvatu Jihlavy v místě mezi sídlištěm Za Prachárnou a čtvrtí Horní Kosov. Je dlouhý 304 metrů. Průměrně tam projede přibližně devět stovek aut za hodinu.