I když se ani v automobilovém segmentu nebude pokládat končící rok 2022 za příliš úspěšný, české zastoupení automobilky Audi dosáhlo nejlepšího prodejného výsledku za posledních pět let. Tržní podíl stoupne na 1,8 procenta.

Na chystané novinky pro příští rok se můžete podívat do naší fotogalerie.

Již v tuto chvíli můžeme předpokládat, že do posledního prosincového dne předáme našim zákazníkům 3400 - 3500 nových vozů," uvedl při setkání s motoristickými novináři šéf Audi v ČR Marcel Archleb.

Při porovnání s výsledkem roku 2021 je to zhruba o 15 procent lepší číslo. "Podařilo se nám toho dosáhnout i přes to, že velmi vázly dodávky kusů se šestiválcovým třílitrovým turbodieselem. Ten přitom volí zhruba 80 procent kupujících našich aut," uvedl. I kvůli tomu na dodání svého závazně objednaného vozu stále čeká více než tisícovka zákazníků.

Audi RS6 Avant - současné provedení ve společnosti minulých generací
Zběsilý kombík býval svého času nejsilnějším Audi. Model RS6 slaví dvacetiny

První novinkou značky v příštím roce se stane model Q8 e-tron, což je fakticky poměrně zásadně přepracovaný stávající vůz e-tron. Například se u verze s větší baterií zvýší dojezd až na šest set kilometrů. V závěru roku nabídku čistě elektrických vozů Audi doplní další, tentokrát o něco menší elektromobil.

Nové "spalováky" ještě tři roky

I když se Audi příští rok rozloučí s modely R8 a TT, připraví ještě speciální rozlučkové edice těchto vozů. Například R8 V10 GT RWD, TT RS Coupe Iconic Edition. Ještě ostřejší varianty než dosud pak Audi Sport připraví třeba pro RS3, RS4 Avant, RS 5 Coupe i Sportback, RS6 Avant a RS 7 Sportback.

Audi RS3 je nástrojem pro opravdové řidiče
Legendární pětiválec žije: V novém Audi RS3 jsme ho prověřili v Krkonoších

Zákazníky, které stále ještě zajímají především modely s běžnými spalovacími motory, se pak dočkají faceliftů několika větších typů. Podle informací, které má Deník.cz k dispozici, půjde hlavně o Audi A6, Audi Q7 a Audi A7.

Nové generace například vozů A4, A5, A8 se dají očekávat v roce 2024.

Vůbec poslední nové auto s konvenčním pohonem přípraví automobilka se sídlem v německém Ingolstadtu pro rok 2025. Jejich produkce ovšem poběží celý klasický sedmi až osmiletý životní cyklus.