„Za minulý rok jsme evidovali čtyřicet osm krádeží. Vzhledem k tomu, že je teprve počátek září, je pravděpodobné, že bude toto číslo překročeno,“ sdělila tisková mluvčí pelhřimovské policie Hana Kotková.

Automobily se nejvíce kradly v Pelhřimově a v Humpolci. Nejčastějšími značkami kradených vozů byly škodovky. Ať už nové oktávie nebo superby a fabie, tak postarší felicie. Mezi zahraničními vozy vede volkswagen.

„Vozy zmizely z velkých parkovišť u sídlišť. Nejednalo se o žádná osamocená vozidla,“ uvedla Kotková. Policie zatím nemá žádné konkrétní stopy.

Pravděpodobně se jedná o skupinu zlodějů, která obchází velká parkoviště. Zda jde o místní gang, nebo sem nárazově dojíždějící, není jasné.

Vypátrat se podařilo pouze jeden automobil. A to jen díky tomu, že byl nalezen havarovaný v příkopu ve směru na Červenou Řečici. Řidič bouraného volkswagenu ale zmizel.

Za minulý rok jsme evidovali 48 krádeží. Vzhledem k tomu, že je teprve počátek září, pravděpodobné je, že bude toto číslo překročeno.

Vypátrat kradený automobil je obtížné. Je možné, že se rozprodávají na náhradní díly. Možnost, že by se objevil v bazaru, je podle Kotkové nízká.

„Automobil musí mít veškeré doklady,“ zdůraznil vedoucí autobazaru Karel Matouš. „Kontrolujme výrobní číslo, štítek, mechanické zásahy, jestli není auto přelakované. Pokud je auto ukradené profesionály, těžko to poznáme,“ vysvětlil Matouš.

Ministerstvo dopravy v současné době připravuje nový centrální informační systém evidence vozidel. „Jedná se o databázi, kde bude okamžitě zjistitelné, zda vozidlo nebylo kradené. To by mělo zamezit i výskytu takzvaných dvojčat. Což jsou dvě různá vozidla se stejnými papíry,“ vysvětlil vedoucí stanice technické kontroly Richard Gnojek.

Zamezit krádeži automobilu je obtížné. Policisté doporučují alespoň co nejvíce práci zloději ztížit. Například zabezpečujicími systémy.