V době covidové byla situace v našem dětském domově složitá jak organizačně, tak materiálně. Počítače jsme využívali běžně, ale na distanční výuku jsme nebyli dostatečně připraveni.
Z těchto důvodu jsem rád za spolupráci Dětského domova (DD) Telč a firmy Patrol Group, která nabídla Dětskému domovu pomoc. Firma prostřednictvím Evy Pospíšilové nabídla Dětskému domovu Telč počítačové vybavení, které nám velmi pomůže a spolu s doplněním krajské optické sítě do našeho dětského domova budeme lépe připraveni na případné problémy. Nechceme přivolávat čerta.
V březnu 2020 při první vlně nebyl nikdo na vzniklou situaci připraven. Přes prázdniny roku 2020 jsme posílili výpočetní techniku vlastním nákupem, popřípadě dary sponzorů, takže na podzimní a jarní vlnu jsme byli relativně připraveni. Tyto problémy měla i většina rodin a postupovala nápodobně. Za rok a půl covidové doby ne úplně všechna technika vydržela a proto si nabídky firmy Patrol Group velmi vážíme. Pomůže nám doplnit a obnovit ICT techniku v domově.
A jak dětský domov trávil covidovou dobu? V první vlně, kdy nebyla ještě distanční výuka povinná, jsme měli dohodu se školou, že v úterý a pátek budeme věnovat turistice okolí Telče, v níž jsme nachodili spoustu jarních kilometrů po památkách a okolí. Zbývající dny byly věnovány škole a i tyto dny byly hektické, neboť školy využívaly různé informační platformy, takže to bylo hledání úkolů v e-mailech a internet. Postupem doby se situace vyjasnila a většina škol začala využívat platformu Teams. Toto vyjasnění pomohlo nejen rodičům, ale i vychovatelkám v dětském domově a s radostí mohu konstatovat, že přes složitou situaci a náznaky „ponorky“, jsme vše zvládli.
Z výše uvedeného vyplývá, že situace se stabilizovala a jsme si jisti, že nabídka výpočetní techniky od firmy Patrol Group nám ulehčí případné další krizové situace.
Milan Opravil, ředitel DD Telč