Na cestu si turisté často volí výchozí bod od Velkého pařezitého rybníka. U řásenského kempu nechají zaparkované auto a vydají se po silnici nebo po hrázi rybníka k nedaleké hájence s arboretem, dětským hřištěm a tenisovými kurty.

Před hájovnou si lze zvolit více cest. Cesta po silnici vede před hájovnou doprava nahoru, poté se pořád mírně stáčí doleva. U turistického přístřešku směrem na Kaliště opět volíme cestu doleva a po chvíli dojdeme ke Studánce Páně. Protože lesy pod Javořicí výrazně prořídly, lze ze silnice od Studánky Páně vidět v dáli věže jaderné elektrárny Temelín.

Vánoční výstava betlémů v Třešti. Minulé ročníky.
Betlémy v Třešti v celé své kráse. V Schumpeterově domě čeká na lidi i kino

Od Studánky Páně už je vysílač na Javořici vzdálený pouhých pár set metrů. Cestu zpět lze zvolit prudkým sestupem po takzvaném štráfu, což je šotolinová cesta. Cestou lze vylézt na Míchovu skálu a rozhlédnout se do dálky. Z pláně pod skálou je Velký Pařezitý rybník jako na dlani.

Silvestrovský výstup na Javořici letos startuje kolem desáté hodiny dopoledne, v půl jedné odpoledne bude na vrcholu hromadný přípitek.

Vánoce na sýpce v Brtnici 2022.