Blok žuly pro kašnu na Hradčanech dojel v pořádku, ale obří monolit se 8. září 1923 na cestě přerazil vedví za dramatických okolností.
Zdroj: archiv Oldřicha Zadražila
Parta mrákotínských kameníků se nechala někdy po roce 1920 vyfotit na památku přímo na pracovišti v kamenolomu. Místu se říkalo Foitova skála.
Zdroj: archiv Oldřicha Zadražila
Zdroj: archiv Oldřicha Zadražila
Mrákotínský žulový monolit na cestě do hlavního města.
Zdroj: archiv Oldřicha Zadražila
Mrákotínský žulový monolit na cestě do hlavního města.
Zdroj: archiv Oldřicha Zadražila
V řece času neuplynulo mnoho vody a druhý kvádr pro monolit stojí v Telči na křižovatce Slavatovské s Jihlavskou ulicí.
Zdroj: archiv Oldřicha Zadražila
Slavnostní přeložení bloku na speciální železniční vagon proběhlo na telčském nádraží 26. listopadu 1925. Žačky Lidové malírny jej vyzdobily a 3. prosince se vydal na cestu.
Zdroj: archiv Oldřicha Zadražila
Mrákotínský žulový monolit na cestě do hlavního města.
Zdroj: archiv Oldřicha Zadražila
První monolit, dopravovaný společně s blokem pro kašnu na Hradčanech, se vydal na 7 km cestu z Mrákotína na telčské vlakové nádraží po provizorních kolejích, položených na silnici.
Zdroj: archiv Oldřicha Zadražila