Vybrané články pro vás zdarma

To nejzajímavější z Česka i ze světa každé ráno do Vaší emailové schránky

Děkuji, již jsem odběratelem

Galerie: Srovnání typů Škodovek ze 70. let

Oba vozy pěkně vedle sebe Škoda 100 byla fakticky faceliftem Škody 1000 Řada 105/120 zase jen vylepšením Škoda 100 Základní rozměry měly oba vozy podobné Měly totiž stejný podvozek Zatímco horizontální zadní svítilny Škodu 100 opticky rozšiřovaly Škody 105/120 byly a působily úzce. Proto se také exemplářům do doby před faceliftem říkalo užovka Škoda 100/110 měla ještě extrémně velký a tenký věnec volantu U Škody 120 už byl interiér modernější Sedačky měly ve starším typu koženkový potah v modernějším typu již textilní, tvar i velikost však byly téměř shodné V obou jste si mohli pohovět díky lůžkové úpravě O něco více místa bylo (i pro hlavu) ve Škodách 105/120 Technika se však neměnila Třeba řadicí páka a páka parkovací brzdy Ve Škodách 105/120 však už mezi sedačkami zůstala jen páčka sytiče Ve Škodě 100/110 se zde pouštělo také topení Pro to už byl v modelu z doby normalizace speciální ovládací panel Také se spínací skříňka přestěhovala z podpalubí vedle volantu Markantní změna je na přístrojových ukazatelích Otáčkoměr ovšem chyběl i ve Škodě 120 Zatímco ve Škodě 100/110 bylo možno klimatizovat otevřením větracího okénka novější typ nic takového nenabízel Nárazníky jsou stejné Původní kliky ze Škody 1000 se nakonec zaměnily za zapuštěné již během výroby řady 100/110 Takto vypadaly kliky už na Škodě 120 Hlavní zavazadlový prostor měly oba vozy samozřejmě vpředu Ten v modelech 105/120 byl větší Také proto, že se přestěhovala nádrž Dozadu, na bezpečnější místa Jiný byl také způsob chlazení motoru Jehož koncepce se ovšem nezměnila Toto je expanzní nádržka v řadě 105/120