Součástí smlouvy je i přejmenování Horáckého zimního stadionu, který nyní nese název CZ Loko Aréna a spolupráce bude trvat minimálně do roku 2025. „Jihlava má v našich podnikatelských plánech významné místo,“ potvrdil předseda představenstva CZ Loko Josef Bárta. Firma je aktuálně druhý největší evropský výrobce posunovacích lokomotiv. K pozici jedničky by jí měly pomoci velké investice do jihlavského závodu.

Modernizace a rozvoj už vyšly na zhruba půl miliardy korun, na dalších devadesát milionů vyjdou právě stavěné výrobní haly včetně vybavení. Zároveň bude třeba získat až padesát nových pracovníků. Pak bude možné zvýšit měsíční produkci na dvojnásobek, tedy čtyři lokomotivy a k tomu další dva až čtyři modernizační pakety.

Třešťské betlémy.
Betlémáři z Třeště už se chystají na Vánoce

Jednatel Dukly Bedřich Ščerban si uvědomuje, že klub čeká v dalších letech řada událostí včetně stavby nové haly. „Ne vše umíme dnes definovat, určité věci se budou řešit dílčími smlouvami,“ poodhalil bývalý hokejista. „Velmi vítám vstup silného strategického partnera nejenom do Dukly, ale do veřejného prostoru,“ dodala primátorka Karolína Koubová (Fórum Jihlava).

Částka, kterou hokejisté od CZ Loko dostanou, je obchodním tajemstvím, ale podle Ščerbana jde o největší smlouvu v historii klubu. Přispět na novou halu však firma neplánuje. „Řádově stamilionové investice budeme mít do vlastního majetku v Jihlavě,“ prohlásil správní ředitel CZ Loko Bedřich Bulička.

Dresy hokejistů by se ale měnit neměly a stejně tak i název klubu. „Tradice je pro nás velmi důležitá hodnota,“ prohlásil obchodní ředitel Jan Kutálek. Uvažuje se, že by některá lokomotiva v půjčovně CZ Loko mohla nést žlutočervené barvy HC Dukla Jihlava.

Kapela Čardáš Klaunů.
Čardáš Klanů pokřtí klip Kvízy. Bude pořádný mejdan