S horáckým souborem ji nastudoval hostující režisér Ondřej Elbel.

Příběh o londýnském zločineckém podsvětí napsal roku 1728 Angličan John Gay. Přesně o dvě století později ji objevil a adaptoval německý dramatik Bertolt Brecht. Ve své adaptaci ponechal dějovou kostru, příběh však posunul blíže ke své současnosti. Celou inscenaci pak proložil neodolatelnými songy Kurta Weilla.

V roli Macheta zvaného Mackie Kudla se divákům představí Jakub Škrdla, Polly Pauchmanovou ztvární Hana Briešťanská. Do představení se zapojí celý herecký soubor Horáckého divadla i s několika hosty. Weillovy skladby zahraje orchestr sestavený z hudebníků z Vysočiny, mezi nimi nebudou chybět ani jazzmani třešťského Zatresbandu.

Komedii nastudoval s jihlavským divadelním souborem teprve třicetiletý brněnský režisér Ondřej Elbel, který je absolventem Ateliéru Arnošta Goldflama Janáčkovy akademie muzických umění. Za sebou má již řadu režií v brněnském HaDivadle, v divadle 7 a půl a dále pak v divadlech ve Zlíně a v Hradci Králové.

„Snažili jsme se spolu s výtvarníky oživit komixové obrázky, a v rámci možností zařadit do představení ostré střihy. Po výtvarné stránce nás obrazově inspiroval film Sin City.

Na jevišti se objevují tlumené potlačené barvy,převážně v černobílé linii. Oživují je jen výrazné detaily,“ popsal scénu mladý režisér.

Divadlo koupilo autorská práva z Ameriky s původním textem a s původní partiturou, která se nemohla transponovat ani nijak měnit. Z hlediska nákupu práv jde o nejdražší komedii této divadelní sezony Horáckého divadla.