Právě toto téma je hlavním motivem všech vystavených černobílých snímků.

I méně zkušené oko zachytí nejeden rozdíl mezi fotkami dvou autorů, vyplývající z odlišného vnímání věcí spojených se smrtí a pohřbíváním i z fotografování samotného.

Heřman, upřednostňující klasický kinofilm, zachytil chmurné prostředí technicky velmi precizně. Hasíková fotí převážně digitálním fotoaparátem, její exponáty jsou důkazem toho, že i prostor plný hrobů lze vidět optimisticky.

Návštěvníci výstavy mohou výsledky jejich práce posoudit do konce června. Kromě díla představme také tyto současné třebíčské fotografy, jejichž spolupráce trvá už více než rok.

Pavel Heřman, narozený v roce 1950, bývalý starosta města Třebíče, poté senátor, kterému není ani dnes situace v jeho bydlišti lhostejná. Zajímají ho převážně témata spojená s Třebíčí, což dokázaly mnohé výstavy jeho fotografií.

O generaci mladší je třiadvacetiletá Michaela Hasíková, studentka Institutu tvůrčí fotografie v Opavě, která o sobě prozradila: „Fotím od mých dvaceti let, nejvíce sociální dokument a živou fotku. Tedy lidi a život kolem nás,“ uvedla pro srozumitelnost.